שאלון העדפות - בקצרה

שאלון העדפות מפרט את התפקידים המוצעים לכם בצבא. השאלון מבוסס על צורכי הצבא ועל הנתונים האישיים שלכם: פרופיל, דפ"ר, סימול עברית וציוני יום המא"ה. במסגרת השאלון תתבקשו לדרג את התפקידים הפתוחים בפניכם לפי מידת העניין והמוטיבציה שלכם לשרת בהם.


מתי נפתח שאלון ההעדפות?

שאלון ההעדפות שלכם ייפתח במהלך חודש אוגוסט, בחופש הגדול שבין כיתה י"א לי"ב (בהנחה שאתם כבר אחרי הצו הראשון ויום המא"ה). זמני מילוי השאלון ייקבעו בהתאם לנתונים שלכם:

בנות ובנים עם פרופיל עורפי (64 ומטה) - השאלון שלכם יהיה פתוח למשך חודשיים, עד חודש אוקטובר.

בנים בעלי פרופיל קרבי (72 ומעלה) - השאלון שלכם ייסגר כשלושה חודשים לפני מועד הגיוס.

מלש"בים שיוצאים לשנת שירות או למכינה - אם לא שובצתם בתפקיד במהלך כיתה י"ב, תקבלו שאלון העדפות חדש בשנה שלאחר מכן.

הצעד הבא שלכם


מה כולל שאלון ההעדפות?

התפקידים שתראו בשאלון ההעדפות שלכם מחולקים לשלושה סוגים:

1. תפקידים באיתור - תפקידים שמצריכים מיון מקדים.

2. תפקידים בקביעה - תפקידים שלא מצריכים מיון מקדים (מלבד צו ראשון ויום המא"ה). 

התפקידים המוצעים לכם מחולקים לאשכולות שונים, שאלו למעשה קבוצות של תפקידים עם מאפיינים דומים, ועליכם לדרג אותם לפי ההעדפה שלכם.


איך ממלאים את שאלון ההעדפות?

השאלה הזאת תלויה באיזה שאלון העדפות קיבלתם - שאלון לבנים בעלי פרופיל קרבי (שנקרא גם שאלון יח"ש - יחידות השדה), שאלון לבנים בעלי פרופיל עורפי או שאלון לבנות. בואו נבין איך כל אחד מהשאלונים עובד:

• שאלון לבנים בעלי פרופיל קרבי

מיועד לבנים בעלי פרופיל קרבי (72, 82, 97). מורכב מ-5 שלבים:

שלב 1 - דירוג הרצון לשירות בתפקידי לחימה. 
שלב 2 - דירוג הרצון לשירות ביחידות שדורשות מיון מקדים. 
שלב 3 - דירוג הרצון לשירות ביחידות השדה. ביחידות שתדרגו גבוה תוכלו להוסיף שמות של חברים שתרצו לשרת איתם - ייתכן שהצבא יאפשר זאת אם זה יתאים לצרכיו ולרצונות החברים. 
שלב 4 - תעדוף של היחידות שתרצו לשרת בהן. 
שלב 5 - צפייה בסיכום השאלון וקבלת תאריך הסגירה שלו. עד תאריך זה תוכלו לערוך את השאלון. 

• שאלון העדפות בנות

שאלון זה מורכב מ-5 שלבים:

שלב 1 - דירוג עולמות - ייפתחו לפניכן 11 "עולמות" לכל היותר, שהם בעצם מקבצי תפקידים שנמצאתן מתאימות אליהם. כל "עולם" מכיל אשכולות תפקידים שונים (למשל, בתוך עולם "תפקידי חינוך, הוראה והדרכה" תמצאו אשכולות של "תפקידי הוראה והדרכה" ו"תפקידי חיל החינוך והנוער").
שלב 2 - דירוג אשכולות התפקידים השונים. 
שלב 3 - דירוג הרצון לשרת בתפקידי לחימה. בנות שיזינו כאן דירוג של 3 ומעלה (מתוך 5), יקבלו בהמשך זימון ליום מיון לתפקידי לחימה.
שלב 4 - בשלב זה תוכלו לדרג את כל התפקידים שנפתחו בפניכן בשאלון, בלי חלוקה לאשכולות ולסוגי תפקידים.
שלב 5 - צפייה בסיכום השאלון וקבלת תאריך הסגירה שלו. עד תאריך זה תוכלו לערוך את השאלון. 

• שאלון העדפות לבנים עם פרופיל עורפי

מיועד לבנים שאין להם פרופיל קרבי והם מיועדים לתפקידים עורפיים (פרופיל 64 ומטה). מורכב מ-8 שלבים:

שלב 1 - השלב הראשון במנילה שלכם הוא תפקידים עם מיון. ייפתחו מולכם 6 "עולמות", שהם בעצם מקבצי תפקידים שתוכלו לשרת בהם, למשל: תפקידי טיפול באדם, תחום תפקידי מחשב, תחום תפקידי מבצעים ומודיעין ועוד. בתוך כל "עולם" תמצאו אשכולות של תפקידים: בעולם תפקידי טיפול באדם תמצאו למשל את תפקיד מש"ק תכנון כ"א, בעולם תפקידי המחשוב יחכה לכם תפקידי התוכניתן, בודק תוכנה וכך הלאה. 
שלב 2 - בשלב השני, תתבקשו לדרג את סדר העדיפויות שלכם בנוגע לאשכולות התפקידים שנפתחו בכל "עולם".
שלב 3 - בשלב זה תוכלו לדרג את התפקידים שמעניינים אתכם (דירוג 5-1) בתוך האשכולות שנפתחו לפניכם.
שלב 4 - בשלב זה תתבקשו לציין את מידת רצונכם לשרת בתפקידי קביעה (תפקידים ללא מיון, זוכרים?). עליכם יהיה לדרג את רמת הרצון שלכם לשרת בשלוש האפשרויות הבאות: שירות בתי הסוהר, אבטחת מתקנים ותפקידי לוגיסטיקה.
שלב 5 - כעת תתבקשו לדרג את שלוש אפשרויות תפקידי הקביעה לפי העדפתכם. 
שלב 6 - שאלות נוספות ודירוג תפקידי קביעה - תפקידים כמו חובש כללי, רבנות צבאית, מש"ק ת"ש, מש"ק חינוך וידיעת הארץ ועוד. בנוסף תישאלו גם מספר שאלות כלליות, כמו האם אתם לפני שנת שירות/מכינה, האם תרצו לשקול הצטרפות למסלול עתודה אקדמית. לבסוף תישאלו מספר שאלות אישיות על עצמכם, על סוגי התפקידים שמעניינים אתכם והסיבות לכך.
שלב 7 - בשלב זה תהיה לכם הזדמנות לדרג את כל התפקידים שנפתחו בשאלון (בלי חלוקה לאשכולות או לתפקידי קביעה ואיתור).
שלב 8 - בשלב האחרון תוכלו לצפות בסיכום השאלון שלכם ולקבל את תאריך הסגירה שלו. עד תאריך זה תוכלו לערוך את השאלון.


כל מה שמלש"בים צריכים לדעת


שאלות נפוצות

אפשר להתמיין לתפקיד שלא קיבלתי בשאלון ההעדפות?

אפשר להגיש בקשה להתמיין לתפקיד שלא מופיע בשאלון דרך האזור האישי שלכם באתר מתגייסים או במייל meitav@digital.idf.il. חשוב לנמק את הבקשה כמה שיותר - להסביר למה אתם רוצים לשרת בתפקיד הזה ומה עושה אתכם מתאימים לו, וגם להוסיף המלצות אם יש. עם זאת, לא כדאי לבנות על התפקיד הזה (ובטח שלא לוותר על מילוי השאלון) משום שרק במקרים נדירים הצבא מאשר בקשות כאלה. 

לא שלחו לי שאלון העדפות, מה כדאי לעשות?

שאלון ההעדפות אמור להישלח לאחר המיונים של יום המא"ה. אם עברתם את יום המא"ה אבל עדיין לא קיבלתם שאלון, אתם יכולים לפנות למרכז השירות של מיטב.

מה יקרה אם לא אמלא את שאלון ההעדפות שלי?

מלש"בים שלא ימלאו את שאלון ההעדפות ישובצו לתפקידים בהתאם לנתונים האישיים ולצורכי הצבא, ולא יוכלו להשפיע על התפקיד שיקבלו.

יכול להיות שאקבל זימון למיונים לתפקיד שלא מופיע בשאלון ההעדפות שלי?

כן, יכול להיות שבצבא ימצאו לנכון לזמן אתכם למיונים לתפקידים שלא הופיעו בשאלון שלכם (בהתאם כמובן לנתונים שלכם ולצורכי הצבא). מעבר לכך, יש תפקידים שהאיתור שלהם נעשה בדרך אחרת ולא דרך שאלון ההעדפות - למשל תפקידים בחיל המודיעין

הנתונים שלי השתנו - האם אקבל שאלון העדפות חדש?

אם הנתונים האישיים שלכם השתנו, אתם אמורים לקבל שאלון העדפות חדש שמותאם לנתונים המעודכנים שלכם. אם לא קיבלתם שאלון העדפות מעודכן, תוכלו לפנות למרכז השירות של מיטב.

שאלון ההעדפות שלי נפתח לפני שהייתי ביום המא"ה - מה לעשות?

לפעמים קורה ששאלון ההעדפות נפתח לפני יום המא"ה. במקרה כזה, מומלץ לגשת ליום המא"ה ואז לבקש שיפתחו לכם שאלון העדפות חדש בהתאם לנתונים המעודכנים שלכם.

כדאי לי לדרג את התפקיד שאני הכי רוצה גבוה, ואת שאר התפקידים נמוך?

לא, מומלץ לדרג כמה תפקידים בדירוג גבוה (3 ומעלה) כי ככה יש יותר סיכויים שיתחשבו בכם וייתנו לכם את המיונים או את השיבוץ שאתם רוצים.

למה שאלון ההעדפות מכונה מנילה?

ככל הנראה, הכינוי "מנילה" התגלגל מהצירוף "תיקיית מנילה" - תיקיית מסמכים שעשויה מנייר מנילה, שנקרא על שם עיר הבירה של המקום שבו יוצר - הפיליפינים. לצד זה, יש האומרים שהמעטפות עצמן שבהן נשלחו המנילות בדואר היו מנייר מנילה. 

בכל אופן, כיום השם הרשמי הוא שאלון העדפות והוא כבר לא מגיע בדואר, אלא ישירות לאזור האישי שלכם באתר מתגייסים.

 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.