מבחן אמירנט הוא מבחן ידע באנגלית, שמטרתו לסווג את רמת השליטה שלכם בשפה. ברמה הפרקטית, המבחן הזה יקבע את המספר ואת הסוג של קורסי האנגלית שתצטרכו לקחת במהלך הלימודים האקדמיים שלכם - אז שווה להתייחס אליו ברצינות 🙃
המבחן נמשך בסך הכול 39 דקות, ומורכב משישה פרקים ומשלושה סוגי שאלות:
❗ החל מ-17.3.25 ישולבו במבחן אמירנט שני פרקי פיילוט, כך שהמבחן יכלול שמונה פרקים במקום שישה. אל דאגה – התשובות בפרקים אלו לא יפגעו בציון שלכם, אלא יוכלו רק לשפר אותו.
שני הפרקים הנוספים ילקחו מתוך הפרקים הבאים:
במהלך המבחן לא תוכלו לעבור בין הפרקים, אבל כן תוכלו לדלג בין השאלות באותו הפרק ואפילו לסמן שאלה שאתם רוצים לחזור אליה בהמשך.
עוד דבר חשוב שאתם צריכים לדעת על מבחן אמירנט זה שמדובר במבחן אדפטיבי. למי שלא מכיר או מכירה, מבחן אדפטיבי זה מבחן שמתאים את עצמו לרמה שלכם. ככה זה עובד: בתחילת המבחן תקבלו כמה שאלות ברמה בינונית - אם תטעו, בפרק הבא תקבלו שאלות קלות יותר; ואם תצליחו, בפרק הבא תקבלו שאלות קשות יותר (וזה מה שאתם רוצים!).
כדי להתחמם, בואו נתנסה בכמה שאלות לדוגמא מתוך המבחן:
The origins of Australia's population are less than ____, as many of its first inhabitants were released convicts.
נתחיל מלתרגם את השאלה:
המקורות של אוכלוסיית אוסטרליה הם כלל לא ____, כי רבים מתושביה הראשונים היו אסירים משוחררים.
המשפט מחולק לשני חלקים, שיש ביניהם קשר של סיבה ותוצאה (מילת הקישור "כי"). החלק השני של המשפט הוא הסיבה: התושבים הראשונים באוסטרליה היו אסירים משוחררים, ועלינו להשלים את החלק הראשון - התוצאה.
נפרש מילים קשות:
נעבור על התשובות ונפסול תשובות שאינן מתאימות:
תשובה 1: המקורות של אוכלוסיית אוסטרליה הם כלל לא מכובדים, כי רבים מתושביה הראשונים היו אסירים משוחררים.
יש קשר הגיוני בין חלקי המשפט: אסירים משוחררים לא נחשבים לאנשים מכובדים. לכן, התשובה מתאימה.
תשובה 2: המקורות של אוכלוסיית אוסטרליה הם כלל לא דרומיים, כי רבים מתושביה הראשונים היו אסירים משוחררים.
אין קשר של סיבה ותוצאה בין אוכלוסייה ממקור דרומי לבין העובדה שהתושבים הראשונים היו אסירים משוחררים. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 3: המקורות של אוכלוסיית אוסטרליה הם כלל לא מזויפים, כי רבים מתושביה הראשונים היו אסירים משוחררים.
לא הגיוני להגיד על מקורות של אוכלסייה מסוימת שהם מזויפים. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 4: המקורות של אוכלוסיית אוסטרליה הם כלל לא שופעים, כי רבים מתושביה הראשונים היו אסירים משוחררים.
אין קשר בין שפע או כמות רבה של אוכלוסייה לבין אסירים משוחררים. לכן, התשובה נפסלת.
אם כך, התשובה הנכונה היא 1.
Oxidation is a chemical process in which molecules, atoms, or ions lose an electron, whereas the opposite occurs in reduction.
נתחיל מלתרגם את השאלה:
"חמצון הוא תהליך כימי שבו מולקולות, אטומים או יונים מאבדים אלקטרון, ואילו ההפך מתרחש ברדוקציה".
השאלה עוסקת בהגדרה של שני תהליכים כימיים ש"הפוכים" זה לזה.
יש שני מבנים לוגיים בשאלה: ניגוד - whereas ("ואילו") ושלילה - opposite ("ההפך מ-").
נציין שהפועל המרכזי במשפט הוא lose ("לאבד"/"להפסיד").
נעבור על התשובות ונפסול תשובות שאינן מתאימות:
תשובה 1: "חמצון, שלא כמו רדוקציה, הוא תהליך כימי שלא מערב איבוד כלשהו של אלקטרונים".
בתשובה זו יש מידע סותר - נאמר שבחמצון אין איבוד אלקטרונים, אך בשאלה נאמר שיש איבוד של אלקטרון. כמו כן, בתשובה זו הושמט מידע קריטי - כלל לא נאמר מה קורה בתהליך הרדוקציה. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 2: "תהליך החמצון מפחית באופן ניכר את מספר האלקטרונים שבמולקולות, באטומים וביונים, וכך גם תהליך הרדוקציה".
בתשובה זו יש הוספת מידע - התיאור substantially ("באופן ניכר"), שלא בא לידי ביטוי בשאלה. בנוסף, בתשובה זו יש מידע סותר - בשאלה מדובר רק על תנועת אלקטרון אחד בכל אחד מהתהליכים, ואילו בתשובה זו מדובר על מספר אלקטרונים. חשוב לציין גם שבתשובה זו יש קשר של השוואה שלא תואם לשאלה - בשאלה נאמר שהתהליכים הפוכים זה מזה, אך בתשובה זו נאמר שהם דומים (as does – "וכך גם"). לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 3: "כדי שתהליך הרדוקציה יתרחש, כימיקלים כמו מולקולות, אטומים ויונים צריכים לעבור קודם לכן חמצון".
בתשובה זו יש מידע סותר - נאמר כי התרחשות אחד התהליכים תלוי בשני, אך לפי השאלה שני התהליכים לא תלויים זה בזה. בנוסף, מידע קריטי הושמט - בתשובה זו לא נאמר שבתהליכים יש איבוד או התווספות של אלקטרון. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 4: "חמצון במהותו הוא איבוד אלקטרון, ואילו צבירת אלקטרון מאפיינת רדוקציה".
בתשובה זו יש ייצוג לכל האלמנטים המרכזיים שבשאלה - איבוד אלקטרון בתהליך החמצון, והתווספות אלקטרון בתהליך הרדוקציה. מה שמטעה בתשובה זה שלא מופיעה בה המילה opposite ("הפוך"), אך כן מופיע תיאור של תהליך הרדוקציה שבו קורה ההפך וכך הדברים נאמרים באופן ישיר. לכן, התשובה מתאימה.
תשובה 4 היא התשובה הנכונה.
שאלות לדוגמא מתוך פרקי הפיילוט (שייכנסו לתוקף החל מ-17.3.25):
The court's ruling ______ the actions of the corporation for their illegal business practices.
נתחיל מלתרגם את השאלה:
פסיקת בית המשפט _____ את פעולותיו של התאגיד בשל הפרקטיקות העסקיות הבלתי חוקיות שלו.
(1) גינוי ב-
(2) גינתה
(3) גונה
(4) מגנה/מרשיע
הסבר:
בשאלות השלמה דקדוקית חשוב להבין אילו מילים מתחברות להשלמה מבחינה דקדוקית, הן באופן המיידי והן בהקשר הרחב של המשפט. עלינו להבין מספר רמות של חיבור:
בשאלה זו יש מספר אפשרויות להשלמה (או פעולה או תיאור): "פסיקת בית המשפט ___...". כאן ניתן להשלים, למשל, "פסיקת בית המשפט המפתיעה", או "פסיקת בית המשפט הפתיעה..." ולכן צריך להתייחס לשאר המשפט ולמילות היחס כדי להחליט אם תשובה מסוימת היא הנכונה. בנוסף, תתכן אפשרות שהשלמה מתאימה לחלק אחד אך לא לחלק השני. לכן חשוב לבדוק שההשלמה מתחברת עם כל המילים והמבנים שסובבים אותה.
נעבור על התשובות ונפסול תשובות שאינן מתאימות:
תשובה 1: ההשלמה אינה מתאימה משום שהיא שם עצם שאינו אופציה דקדוקית מתאימה בהתחשב בסביבה. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 2: ההשלמה היא פועל, שהוא אחת הצורות הדקדוקיות שמתאימות. צורה זו מתחברת באופן נכון משני חלקי המשפט. "פסיקת בית המשפט גינתה את..." לכן, התשובה מתאימה.
תשובה 3: צורת ההשלמה היא סבילה, אך חסר לה את המילה by כדי להתאים מבחינה דקדוקית. אך גם אם היא הייתה מתאימה מבחינה זו, עדיין מבחינת המשמעות אין לה כל ערך. וזאת משום שלא הגיוני להגיד שפעולות של תאגיד מגנות פסיקה של בית משפט. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 4: צורה זו פותחת פסוקית ("פסיקת בית המשפט אשר מגנה את...") ושאר המשפט נכנס למסגרת של פסוקית זו. הבעיה היא שלא קיים המשך למשפט: "פסיקת בית המשפט אשר מגנה את פעולותיו של התאגיד בשל הפרקטיקות העסקיות הבלתי חוקיות שלו [כאן אמור להופיע המשך לסיום המשפט המרכזי פסיקת בית המשפט]". לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 2 היא התשובה הנכונה.
נתחיל מלתרגם את השאלה:
(1) זכה לתמיכה בהדרגה
(2) הוכח כאמין
(3) התבסס על מבנים היסטוריים בעיר
(4) עוצב מחדש מספר פעמים
הסבר:
זוהי שאלת הסקה, שבה החלק שאמורים להסיק הוא המשפט האחרון או חלק ממנו. בשאלות כאלו לא נדרשת רמת אוצר מילים גבוהה אלא הבנה כללית של הנאמר בחלקו הראשון של הקטע, והבנת הקשר של המשפט האחרון אליו.
בקטע זה יש שימוש במילים ברמה גבוהה, אך ישנן מילים פשוטות שמהן ניתן להבין את רוח הדברים. אפשר להבין שמדובר על מגדל אייפל ועל ביקורת כלפי העיצוב שלו, משום שמשתמשים במילים אלו. לאחר מכן מרחיבים ומשתמשים בתיאורים במשלב גבוה יותר - אך את העיקר כבר הבנו. המשפט האחרון מתחיל בקשר של ניגוד, ולכן האווירה שלו צריכה להיות חיובית. כך, נפסול תשובות שאינן חיוביות, או שאינן מעניין הביקורת (שמתייחסת לעיצוב).
נעבור על התשובות ונפסול תשובות שאינן מתאימות:
תשובה 1: בתשובה לא מתייחסים ישירות לעיצוב, אך משום שנאמר שהוא "התקבל" וההקשר הוא שהייתה ביקורת, אז ברור שהמילה "התקבל" היא ביחס לתוכן הביקורת העיצובית. לכן, התשובה מתאימה.
תשובה 2: תשובה זו אינה מעניין הביקורת. "אמין" הוא תואר שקשור ליציבות מבנית ולא לעיצוב. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 3: תשובה זו מאזכרת את הפן ההיסטורי מהקטע, אך ההיבט הזה אינו מהות הביקורת אלא רק אמצעי שבא להמחיש מדוע העיצוב שלו לא מצא חן בעיני אנשים.
לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 4:זוהי תשובה הפוכה ממה שנצפה למצוא. אנחנו מחפשים תשובה שהיא חיובית במהותה, ועיצוב מחדש של מגדל אייפל לא יהיה חיובי בהקשר זה משום שזה אומר שנכנעו לביקורת, בעוד שמילת הניגוד מלמדת שבסוף הביקורת שככה. לכן, התשובה נפסלת.
תשובה 1 היא התשובה הנכונה.
A signature can be _____ forged with only little practice.
Ease
התשובה הנכונה היא: easily
תרגום השאלה:
חתימה ניתנת לזיוף _____ בעזרת תרגול מועט בלבד.
המילה היא: קלות
הסבר:
ניתן לראות שגם אם משמיטים את ההשלמה המשפט עדיין הגיוני, וזה מלמד שחסר תיאור. סוג התיאור שחסר חייב להיות תואר הפועל ולא שם תואר, משום שסביבת ההשלמה היא רק פעלים (can be + forged).
הקושי המיוחד בשאלה זו הוא כללי האיות המיוחדים שחלים במילה זו. בדרך כלל, כשרוצים להפוך מילה לתואר הפועל מוסיפים לה את הסופית -ly (wrong = wrongly). אולם, אם המילה מסתיימת באות e, היא הופכת לאות i ורק אז מוסיפים את הסופית -ly. במילים אחרות, אם רוצים להפוך מילה שמסתיימת באות e לתואר הפועל, משמיטים את ה-e שבסוף המילה ומוסיפים -ily במקום.
← רוצים עוד? קליק ואתם במבחן אמירנט לדוגמא של מאל"ו
← טיפים נוספים לאמירנט אפשר למצוא ממש כאן
קבלו את הטיפ הכי טוב להצלחה במבחן
לא סגורים על ההבדלים בין מבחן אמירנט למבחן אמיר"ם (הפורמט הקודם של מבחני הרמה באנגלית)? הטבלה הזאת תעשה לכם סדר:
|
מבחן אמירנט |
מבחן אמיר"ם |
פורמט הבחינה |
ממוחשבת, אדפטיבית |
ממוחשבת, אדפטיבית |
זמן הבחינה |
39 דקות (החל מ-17.3.25 המבחן יימשך בין 45 ל-53 דקות, כתלות בפרקי הפיילוט) |
משתנה בין הנבחנים, כ-60 דקות בממוצע |
זמן לפרק/שאלה |
לכל פרק מוקצב זמן נפרד: השלמת משפטים - 4 דקות ניסוח מחדש - 6 דקות הבנת הנקרא - 15 דקות (גם לקריאת הקטע וגם למענה על השאלות) במתכונת החדשה (החל מ-17.3.25) יתווספו שני פרקי פיילוט נסיוניים מתוך הפרקים הבאים, כך שהמבחן יכלול 8 פרקים במקום 6: שאלות על הרצאה או שיחה - 7 דקות השלמת קטע - 3 דקות יצירת מילה - 3 דקות דקדוק בהקשר - 4 דקות |
לכל שאלה מוקצב זמן נפרד: השלמת משפטים - 2 דקות ניסוח מחדש - 4 דקות הבנת הנקרא - 7 דקות לקריאת הקטע ו-4 דקות לכל שאלה |
אפשר לעבור בין השאלות? |
אפשר לעבור בין השאלות באותו הפרק, אבל אי אפשר לחזור לפרקים הקודמים או לדלג לפרקים הבאים. |
לא. אפשר לענות על כל שאלה רק במסגרת הזמן שהוקצב לה. אי אפשר לחזור אחורה או לדלג קדימה במבחן. |
יש זמן מיוחד לקריאת ההוראות ולתרגול? |
לא. קריאת ההוראות כלולה בזמן של כל פרק, ואין שאלות לתרגול לפני תחילת המבחן. |
כן. בתחילת המבחן אפשר לקרוא את ההוראות ולתרגל כמה שאלות בלי הגבלת זמן. |
מועדי הבחינה |
משתנים בהתאם למוסד הלימודים ולמרכזי מאל"ו |
משתנים בהתאם למוסד הלימודים ולמרכזי מאל"ו |
ציונים |
150-50 |
150-50 |
ציון פטור |
134 ומעלה |
134 ומעלה |
מיקום הבחינה |
במרכזי מאל"ו ובמוסדות הלימוד |
במרכזי מאל"ו ובמוסדות הלימוד |
כמו שראיתם בטבלה למעלה, הציונים באמירנט נעים בטווח של 150-50. לציון שתקבלו יש שתי משמעויות מרכזיות:
אחרי המבחן לא תצטרכו להיות במתח עד שתקבלו את הציון שלכם - תדעו אותו מייד בסיום המבחן. לאחר 10 ימים, הציון יופיע באזור האישי שלכם באתר מאל"ו, ויועבר למוסד שנבחנתם בו (או למוסדות אחרים שציינתם בהרשמה למבחן).
מכוונים לפטור - מקסימום תקבלו ציון גבוה ;-)
אפשר לקבל הקלות במבחן אמירנט רק אם נבחנים באחד ממרכזי הבחינות של מאל"ו. כלומר, לנבחנים במוסדות הלימוד אין אפשרות לקבל הקלות במבחן.
כדי לקבל את ההקלות במבחן צריך להגיש בקשה לבחינה בתנאים מותאמים דרך אתר מאל"ו. כחלק מהבקשה תתבקשו למלא שאלון אישי ולצרף מסמכים שמעידים שיש לכם מגבלה גופנית/נפשית/לקות למידה/הפרעת קשב וריכוז/ASD.
אם יאשרו את הבקשה שלכם, אתם עשויים לקבל אחת או יותר מההתאמות הבאות:
בעיקרון, כל מוסד לימודים רשאי לקבוע את התוקף של הציונים במבחן אמירנט, אבל ברוב הגדול של המקרים הציון תקף לשבע שנים.
יש לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות כדי להרחיב את אוצר המילים שלכם באנגלית, למשל לקרוא ספרים וכתבות באנגלית, לראות סרטים ותוכניות עם כתוביות באנגלית ולהיעזר באסוציאציות או במילים שאתם כבר כן מכירים כדי לזכור את המילה. ויש עוד הרבה טיפים וטריקים להרחבת אוצר המילים כאן.
זה הסדר של פרקי המבחן:
במתכונת החדשה (החל מ-17.3.25), אחרי הפרק השישי יופיעו שני פרקים נסיוניים, שיכולים להיות מארבעה סוגים:
שני פרקי הפיילוט יכולים להיות שניים מאותו הסוג או מסוגים שונים, ולא תוכלו לדעת מראש (או לבחור) אילו סוגי שאלות תקבלו בפרקי הפיילוט.
בטח! אבל בואו נקווה שלא תצטרכו 😉 בכל מקרה, צריך לחכות לפחות 35 יום בין הבחינות.