התעשייה האווירית היא חברה ממשלתית ישראלית שאחראית על ייצור מוצרים ומערכות תעופה וביטחון, כגון מטוסים, מערכות צבאיות, מערכות חלל, ואף מוצרי אלקטרוניקה וסייבר מתחום התעופה. התעשייה האווירית מציעהפתרונות לאתגרים מבצעיים מורכבים, ונותנת מענה טכנולוגי חדשני שמציב אותה בחזית הביטחונית בעולם.
בתעשייה האווירית עובדים כ-15,000 עובדים הפזורים במפעלים ברחבי הארץ ובמטה החברה שממוקם בלוד. קריירה בתעשייה האווירית נחשבת לאחת המבוקשות בארץ - מדובר על קריירה המספקת יציבות תעסוקתית ותנאים מעולים, ומתאימה למי שמחפש מקום עבודה חדשני ומאתגר. החברה ממוקמת באופן קבוע ברשימת עשרת מקומות העבודה הטובים בישראל.
עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, התגייסה התעשייה האווירית באופן מלא לטובת צה"ל. חלק מהעובדים עברו לעבודה במשמרות 24/7, תמכו במרץ במערכות קיימות, השלימו פרויקטים במטרה להכניסם לשימוש במערכה, והקשיבו לצורכי צה"ל במטרה למצוא פתרונות מהירים ללחימה בשטח. מאז תחילת המלחמה חל גידול של 200% במספר קורות החיים שנשלחים לתעשייה האווירית!
התעשייה האווירית היא ארגון רחב מאוד, המציע נתיבי קריירה שונים שבהם אפשר להשתלב. הארגון מחולק לארבע חטיבות מרכזיות:
חטיבת התעופה אחראית על היבטים שונים - מתכנון ופיתוח כלי טיס, ציוד למטוסי סילון ושדרוג של מטוסי קרב ומסוקים, ועד בדיקות וקבלת אישורים. בנוסף, חטיבת התעופה מציעה שירותי תחזוקה, שינויים, שיפורים ושדרוגים לכלי טיס ומנועים, כולל כלי טיס אזרחיים.
חטיבת אלתא עוסקת בפיתוח מוצרי אבטחה והגנה אלקטרוניים הנמצאים בשימוש בארץ ובעולם, כמו למשל פיתוח מכ"מים, מערכות תקשורת, לוחמה אלקטרונית וחיישנים. אלתא עונה על צרכים שונים שעולים בשטח, ומפתחת פתרונות טכנולוגיים חדשניים בתחומי ביטחון, צבא וממשל, גם עבור השוק האזרחי. הפיתוחים של אלתא מערכות נודעים ומוכרים בציבור, כמו מכ"ם מעיל רוח להגנה על רכבים קרביים משוריינים, ומכ"ם ר"ז, המשמש גם את מערכת "כיפת ברזל". חטיבת אלתא היא שם דבר בעולם וזכתה בפרסים רבים לאורך שנות קיומה.
חטיבה זו עוסקת בייצור ובתחזוקה של כלי טיס המפועלים מרחוק (למשל כטב"מים ומל"טים). החטיבה מייצרת כלי טיס בגדלים שונים ועבור משימות מגוונות ומורכבות בהתאם לדרישות מבצעיות. הכלים של חטיבה זו נמצאים בשימוש בכל העולם, צוברים ניסיון קרבי רב וזוכים למוניטין בקהילת הביטחון הבינלאומית.
חטיבה זו אחראית על תכנון, פיתוח, ייצור ואספקה של מערכות בתחום הטילים, החלל והניווט. המערכות שמפתחת החטיבה מסייעות בשמירה על ביטחון המדינה, ממלאות תפקיד בשמירה על תשתיות ברחבי הארץ ומותמאות גם לשימוש מסחרי.
החטיבה מחולקת לחמישה מפעלים - לכל אחד מהם ייעוד משלו - ייצור מערכות יירוט; פיתוח מערכות טילים וחימוש מונחה מדויק ומערכות הגנה קצרות טווח; ייצור לוויינים לתקשורת, מעקב ומחקר; פיתוח מערכות לחימה משולבות כמו טילים ורקטות; ופיתוח אמצעי ניווט מבצעיים.
פיתוח מערכות שליטה ובקרה, מערכות תקשורת, סנסורים ועוד. במסגרת התפקיד כותבים המהנדסים קונספט הפעלה, לוקחים חלק באיפיון המערכת והגדרת התהליך ועוד. תפקיד זה דורש תואר ראשון בהנדסת חשמל ואקלטרוניקה או בהנדסת תוכנה. ניסיון מוכח בהנדסת מערכות מורכבות / ארכיטקטורת תוכנה מרובת תהליכים, ראייה והבנה מערכתית ומולטי-דיספלינרית והיכרות עם אפליקציות לניהול דרישות, בדיקות ומשימות פיתוח כמו Jira, TcSE, MicroFocus ALM ועוד.
מהנדסי פיתוח מבדקים אחראים על פיתוח וייצור של מבדקים אוטומטיים ומסמכי בדיקות לצורך בדיקת איכות. התפקיד כולל ליווי מתכנתים בקידוד הבדיקות, אפיון התוכנות, ותיאום בין גורמים שונים. תפקיד זה דורש תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ו-5 שנות ניסיון באפיון ופיתוח מבדקים אוטומטיים לחומרה. לא תזיק גם היכרות עם כלים לפיתוח תוכנה, רקע במערכות משולבות וניסיון רלוונטי מהשירות הצבאי.
עבודה על מוצרי אלקטרוניקה משלב הפיתוח ועד שלב הייצור הסדרתי. התפקיד כולל זיהוי בעיות ואספקת פתרונות למהנדסי המערכות בארץ ובחו"ל. התפקיד דורש הסמכה כהנדסאי חשמל או אלקטרוניקה וניסיון של לפחות 3 שנים בתחום הנדסת ייצור חשמל. ישנה העדפה למי ששירת כחמ"מ או טכנאי אויוניקה בחיל האוויר.
מכונאים מטפלים ומתקנים תקלות במטוסים ומחזירים אותם לכשירות. הם מפרקים ומרכיבים חלקים, בודקים מערכות שונות במטוס ועובדים בהתאם לתכניות מוגדרות. תפקיד זה דורש 12 שנות לימוד לצד רקע כמכונאי או טכנאי. כמו כן, נדרשת נכונות להשתלב בתפקיד מכונאי מטוסים במקביל ללימוד הנדסאי מכונות (במימון מלא של התעשייה האווירית).
כלכלנים בתעשייה האווירית עוסקים בתמחור והכנה של הצעות מחיר, הכנה וניתוח של תקציבים ודוחות כספיים, ניהול משא ומתן עם לקוחות וספקים ועוד. התפקיד דורש תואר ראשון או שני בכלכלה, מנהל עסקים או חשבונאות, למעלה משנת ניסיון ושליטה מלאה בתוכנת EXCEL.
תהליך המיון לתעשייה האווירית מתחיל בריאיון אישי-מקצועי. מדובר בריאיון פרונטלי המתקיים במשרדי התעשייה האווירית.
אם תעברו את הריאיון, תמשיכו לשורת מבחנים מקוונים שתתבקשו להשלים תוך מספר ימים. המבחנים כוללים מבחנים פסיכוטכניים ובהם נושאים כמו אנלוגיות, תרשימי זרימה, לוגיקה, מבחנים כמותיים כמו הסקה כמותית וסדרות, מבחנים צורניים הכוללים מטריצות, תיבות נוגעות וחיבור צורות תלת-מימד וכן מבחנים טכניים. המבחנים עשויים להשתנות מעט בין תפקיד לתפקיד. כמו כן, תתבקשו להיבחן גם במבחנים באנגלית, מבחני אישיות ומבחני אמינות. לבסוף תעברו ריאיון מצולם מול פסיכולוגים מטעם מכון המיון.
אם תעברו את שלב המבחנים המקוונים, תגיעו לשלב האחרון במיונים - שלב תחקיר ביטחוני.
שלא תישארו תלויים באוויר