מה כוללים מבחני המיון של לוגיפס?

מבחנים פסיכוטכניים (מבחני כישורים) 

המבחנים הפסיכוטכניים הם המבחנים שמכוני המיון השונים אולי הכי מזוהים איתם. מבחנים אלו נועדו לבחון את היכולות הקוגניטיביות שלכם, למשל הסקת המסקנות, יכולת האבחון, והתפיסות המחשבתיות שלכם. מדובר במבחנים ארוכים ואינטנסיביים הכוללים נושאים מגוונים, וחשוב שתוודאו שאתם מכירים את הנושאים ומסוגלים לפתור את השאלות בזריזות, שכן אחד האתגרים הגדולים ביותר במבחנים האלה הוא ההתמודדות עם הגבלת הזמן. אתגר נוסף שמבחנים מציבים הוא האינטנסיביות שבהם הם נערכים, שבאה לידי ביטוי במעבר תכוף בין פרקים, נושאים ורמות קושי. פרקי המבחן כוללים בין השאר פרק מילולי, ובו שאלות מסוג אנלוגיות מילוליות והבנת הנקרא, פרק כמותי, ובו שאלות מסוג סדרות וחשיבה כמותית, פרק צורני, ובו שאלות מסוג צורות בסבך ואנלוגיות צורניות ועוד.

המבחן הפסיכוטכני לדוגמא שבתחילת העמוד יאפשר לכם להתנסות במענה על שאלות בהגבלת הזמן, ואם אתם מעוניינים להכיר את הנושאים, אבל עדיין לא מוכנים לאינטנסיביות הזאת, בהמשך העמוד מחכות לכם שאלות לדוגמה מכמה תחומים, שימחישו לכם את סגנון השאלות ואת רמתן.   

מבחן אמינות

מבחן האמינות נועד לבחון את היושרה וההגינות שלכם, וכן דפוסי התנהגות לא רצויים או מידע אישי שעלול להיתפס כבלתי הולם מבחינת המעסיקים - מאיחורים לעבודה וקושי לפעול על פי נהלים ועד גניבת כספים ממקום העבודה, התמכרות להימורים ושימוש בסמים. מבחן האמינות מורכב מהיגדים ישירים ועקיפים, כמו "האם לפעמים מתחשק לך לקלל?" או "רוב בני האדם פועלים בהתאם לחוקים ולנהלים", ואתם תתבקשו לסמן האם אתם מסכימים או לא מסכימים עם כל היגד. על פניו מבחן האמינות נשמע אולי פשוט, אבל למעשה הוא מציב אתגרים רבים. רובם נובעים מכך שלא תמיד ברור מה בדיוק מבקשים ההיגדים לבדוק או מה מסתתר מאחוריהם. בנוסף, יופעל עליכם לחץ באמצעות הגבלת זמן והצגת הודעות קצרות שנועדו להגביר את הלחץ בזמן המענה, כמו "המענה איטי מדי", "המענה לא אמין" ועוד. היכרות מוקדמת עם ההיגדים ועם התחומים שנבדקים במבחן האמינות יכולה לעזור לכם להבין את הרציונל שעומד מאחורי המבחן, ובהתאם לדעת איך נכון לגשת אליו. 

מבחני אישיות 

מטרתם של מבחני האישיות היא לנבא את ההתאמה האישיותית שלכם לסביבת העבודה ולתפקיד הספציפי שאליו אתם מועמדים. ישנם כמה סוגים שונים של מבחני אישיות, שיחד אמורים לבנות את הפרופיל האישיותי שלכם. אחד ממבחני האישיות הנפוצים הוא מבחן האישיות הממוחשב, שהוא כנראה אחד החלקים המבלבלים והמטעים ביותר של מבחני האישיות. מבחן האישיות הממוחשב מבוסס על מודל פסיכולוגי שמודד חמש תכונות אישיות מרכזיות: פתיחות לחוויות חדשות, מצפוניות, מוחצנות, נעימות ונירוטיות (יציבות רגשית). הוא מורכב מלמעלה מ-200 היגדים, כמו "טבע ואמנות משמחים אותי", או "אני אדם עסוק מאוד", ואתם תתבקשו לדרג את מידת הסכמתכם עם כל היגד בסולם של 1-5. הרבה פעמים מועמדים אינם מודעים למטרה של מבחן האישיות הממוחשב ולכן מבזבזים זמן יקר בניסיון להבין מה המבחן בודק, מה שמקשה עליהם לבצע אותו בהצלחה. בנוסף, לעיתים מועמדים מתקשים לשמור על עקביות בתשובות או בוחרים לענות באופן ניטרלי על ההיגדים, מה שיכול ליצור תמונת אישיות בעייתית. מבחן אישיות נוסף שאתם עשויים להיתקל בו במיונים של לוגיפס הוא מבחן תיאור תמונות (TAT). במבחן זה יוצגו לכם תמונות שונות המציגות קונפליקט מסוים, ואתם תתבקשו לתאר את הקונפליקט בכתב. הרבה מועמדים בוחרים לכתוב את מה שהם חושבים שהבוחנים רוצים לשמוע, ולכן ייתנו תיאור לא מתאים לתמונה וכך יקבלו את התוצאה ההפוכה. היכרות מוקדמת עם מבחני האישיות השונים יכולה לסייע לכם לבנות תמונת אישיות שמשקפת אתכם באמת, מבלי שתהיה מושפעת מהסחות דעת. 


שאלות לדוגמא מהמבחנים הפסיכוטכניים

סדרות

מצאו את המספר החסר בסדרה:

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה
התשובה הנכונה היא (37/50).

ראשית, אפשר לראות שהמכנה בין איברי הסדרה שונה, ולכן עלינו למצוא את המכנה המשותף. בהסתכלות על הסדרה נראה שהמכנה הנפוץ ביותר בה הוא 100. זה יכול לרמוז לנו שכדאי להעביר את כל איברי הסדרה למכנה 100. אם כך, נצמצם או נרחיב את השברים שהמכנה שלהם שונה מ-10 (האיבר השני והאיבר הרביעי):

נכתוב את הסדרה לאחר שהפכנו את המכנים למשותפים:

אפשר לראות שהמונה קטן ב-2 בין כל שני איברים סמוכים. כלומר, מדובר בסדרה פשוטה שבה הפעולה החשבונית קבועה:

נשלים את האיבר החסר בסדרה:

השבר שהשלמנו אינו מופיע בתשובות, אך בתשובה (1) יש שבר מצומצם בעל אותו ערך מספרי. לכן, התשובה הנכונה היא (1). 

אנלוגיות

מצאו את צמד המילים שמקיים את אותו הקשר הלוגי כמו הצמד הנתון: 

 נחוש : להניא

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה
התשובה הנכונה היא (ג)
נחוש הוא אדם שקשה להניא אותו, וכך גם דרוך - אדם שקשה להפתיע אותו. (חשוב לשים לב שלהניא ולהפתיע הן פעולות שמישהו עושה למישהו אחר).
תשובה (א) שגויה: קפדן הוא אדם שנוטה להקפיד. להקפיד זו לא פעולה שמישהו עושה על מישהו אחר.
תשובה (ב) שגויה: רברבן זה אדם לא צנוע. להצניע זו לא פעולה שמישהו עושה על מישהו אחר.
תשובה (ד) שגויה: נקלה הוא אדם בזוי, לא אדם שקשה לבזות אותו. 

אנגלית

בחרו בתשובה המתאימה ביותר להשלמת המשפט הבא:

Alfred Matthew Yankovic, more _____ known as "Weird Al", is famous for writing new lyrics for popular songs of contemporary artists.

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה
התשובה הנכונה היא (א)
נתרגם: אלפרד מת'יו ינקוביץ', הידוע _____ יותר כ"אל המוזר", מפורסם בכך שהוא כותב מילים חדשות לשירים פופולריים של אמנים עכשוויים.
(א) באופן נפוץ
(ב) באופן מרושע
(ג) בקושי
(ד) בהיסח הדעת
הסבר: 
לעיתים קרובות, כל ארבע התשובות מתחילות או מסתיימות באותן אותיות. כך גם בשאלה הזו, כל ארבע התשובות מסתיימות ב-ly. מכאן שכל תשובה מורכבת משני חלקים: מילת הגרעין והסיומת -ly. ייתכן שאיננו יודעים מה פירוש המילה commonly, אך אם נפרק אותה למילה common ולסיומת ly, נזהה את המילה common כמילה מוכרת שפירושה הוא 'נפוץ', 'משותף' או 'פשוט'. לכן, כל אימת שאתם נתקלים בתשובות שמתחילות באותו אופן או מסתיימות באותו אופן, נסו לקרוא כל תשובה ללא ההתחלה או הסיומת הזו, ובדקו האם מה שנותר הוא מילה מוכרת. 
כמו כן, היכרות עם המילים lyrics, contemporary, vicious, barely, absent תעזור לכם לא רק לחוש ביטחון בנוגע לפירוש, אלא גם לפסול את התשובות השגויות וכך לבחור בתשובה הנכונה. לכן, מומלץ להמשיך ללמוד אוצר מילים באנגלית.

חשיבה כמותית

בחרו תשובה אחת מתאימה:

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה
התשובה הנכונה היא (4)
נפתור תחילה את מה שנמצא מתחת לשורש:
4X16=64
כעת נוציא שורש שלישי מ-64:
במילים אחרות, אם כופלים את המספר 4 שלוש פעמים בעצמו נקבל את המספר 64, ולכן הוא השורש השלישי של 64:
4X4X4=64
לכן התשובה היא 4. 

מבחן טכני 

בצד אחד של המאזניים מונחת משקולת, ולצדו השני מחוברים ארבעה חבלים. באיזה חבל הכי כדאי למשוך כדי להשאיר את המאזניים במצב מאוזן?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה
התשובה הנכונה היא (ג)
נשים לב ששניים מהחבלים שבציור מושכים כלפי מעלה, ושניים מושכים כלפי מטה. לכן כדאי לחשוב תחילה לאיזה כיוון צריך למשוך.
מכיוון שהמשקולת דוחפת את הצד הימני של המאזניים מטה, החלק השמאלי של המאזניים רוצה לעלות. כדי לאזן אותם ולמנוע את העלייה של החלק השמאלי עלינו למשוך אותו כלפי מטה. כלומר יש למשוך בחבל א' או בחבל ג'.
נשאלת השאלה באיזה מהם כדאי יותר למשוך (באיזה מהם יהיה קל יותר למשוך). בתנועת סיבוב של גוף כלשהו סביב ציר, ככל שדוחפים (או מושכים) בנקודה רחוקה יותר מציר הסיבוב, כך הכוח שצריך להפעיל קטן יותר, ולכן כדאי למשוך בחוט ג'.

צורות בסבך

מצאו את הצורה שמסתתרת בריבוע:

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה
התשובה הנכונה היא (ד)

תנאי המבחן 

מבחני המיון של חברת לוגיפס נערכים באופן מקוון מהבית. ביום המיונים תקבלו מייל עם לינק שיוביל אתכם למבחנים שעליכם לעבור. המבחנים אורכים בין שעה וחצי לשלוש שעות, שבמהלכן תצולמו כל הזמן. ניתן להיבחן בשפות עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.

תוכלו ללחוץ על הקישור שהוביל אתכם למבחן ולהמשיך בדיוק מהמקום שבו עצרתם, במקרה של תקלה טכנית. בעיקרון ניתן לבצע את המבחנים הפסיכוטכניים פעם נוספת, אך לא את מבחני האישיות והאמינות.  

בנוסף, חשוב לדעת שהשימוש בעזרים אסור - אין להשתמש בדף טיוטה, בעט ובמחשבון במהלך המבחן. 

הגדילו את סיכוייכם להצליח בכל סוגי המבחנים


תוצאות המבחנים

בסיום המיונים לוגיפס שולחת דו"ח תוצאות מסכם למעסיקים הפוטנציאליים שלכם. הדו"ח המסכם מהווה שקלול של התוצאות שלכם בכל חלק במבחן, וכולל:

  • ציון סופי כללי מ-1 עד 100 המייצג את התאמתכם לתפקיד שאליו התמיינתם.
  • ציונכם בחלק של המבחנים הפסיכוטכניים ושל מבחני האישיות, ונקודות החוזקה והחולשה שלכם בכל חלק. הציונים שתקבלו יהיו בטווח של 9-1, ומה שחשוב לדעת לגביהם הוא שמדובר בציונים נורמטיביים (ציון נורמטיבי הוא ציון שנקבע ביחס לביצועיהם של נבחנים אחרים). 
  • דפוסים כלליים שנצפו, כמו הידרדרות הביצועים ככל שהתקדמה הבחינה, חוסר עקביות, מידת ההיענות להנחיות הבחינה ותוצאות שאלון יושרה תעסוקתית.

אודות לוגיפס

מערכת המבחנים של חברת לוגיפס פועלת כ-15 שנים. ארגונים ממשלתיים וחברות מרכזיות במשק גייסו ומגייסים עובדים תוך שימוש במבחני לוגיפס, ביניהן: בזק, הוט, שופרסל, קווים ועוד - לרשימה המלאה.

משרדי חברת לוגיפס ממוקמים בכתובת לוטוס 81, נהריה.

ליצירת קשר עם חברת לוגיפס:
טלפון: 077-8001290
ניתן להתקשר בימים א'-ה' בשעות 16:00-8:00.
דוא"ל: support@logipass.co.il

שלא תרגישו שזה מפוספס - הכנות ללוגיפס

 

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.