התגובה הנפוצה ביותר לבקשה לצייר היא: "מה, אני צייר?", או "אבל אני לא יודע לצייר!" במקרים רבים הנבחן חש מאוים ומביע את הסתייגותו בפני הבוחנים.
ביצוע ציור מראה בין היתר את יכולתו של הנבחן לבצע משימה בלתי מוכרת ולהשקיע בביצועה. הפסיכולוג יתרשם לטובה מנבחן שיתייחס למשימה בצורה רצינית ויגיב באופן שלילי לנבחן המתנגד באמתלות שונות. המבחן אינו בודק את כישורי הציור של הנבחן אלא את יכולתו להתמודד עם המשימה שהוטלה עליו.
במכון נועם יציירו הנבחנים עץ, אדם, בית או משפחה כחלק ממבחני האישיות, בהתאם לתפקיד אליו אתם מיועדים ולמכון בו תבצעו את המבחנים. לאחר ביצוע מבחני הציור, תקבלו משוב מפורט על ידי פסיכולוג או מדריך מקצועי של מכון נועם.
(המסגרת התוחמת מדמה גודל דף)
חוות הדעת של הפסיכולוג: נראה שלצייר יש צורך חזק לשמור על קשר לקרקע וייתכן שהדבר נובע מפחד מאובדן קשר עם המציאות.
(המסגרת התוחמת מדמה גודל דף)
חוות הדעת של הפסיכולוג: נראה שהצייר ילדותי, חסר ביטחון, בעל דימוי עצמי נמוך, סובל מרגשי נחיתות וחש קושי בקשרים חבריים. הוא שואף להשיג דברים רבים, אולם קיים קושי בהשגתם.
חוות הדעת של הפסיכולוג: נראה שהמצייר ילדותי ותלותי, חרד וחש תחושות נחיתות. הוא מביע צורך משמעותי לשאת חן ולרצות את הסביבה ומחפש משענת ותמיכה.
חוות הדעת של הפסיכולוג: הציור צריך להיות מוצג בשלמותו, יש להקפיד לצייר את כל החלקים העיקריים בגוף האדם.