מיון אחוד לחיל הים - כל מה שצריך לדעת

המיון האחוד לחיל הים הוא מיועד לשלושה תפקידים מובילים ונחשבים בחיל הים: מאמנת סימולטור, אחראי תקשורת ימית מסווגת וחוקר מודיעין ימי. את הזימון למיון מקבלים מועמדים שעומדים בתנאי הסף לקבלה לתפקידים אלה, לאחר שדירגו אותם גבוה בשאלון ההעדפות. המיון מתקיים בשני מועדים במהלך השנה - במהלך החודשים ינואר ופברואר ובמהלך החודשים יולי ואוגוסט. בסיום השלב השני של המיון האחוד, תגלו לאיזה מהתפקידים התקבלתם. 

תנאי הסף לתפקידים הרלוונטיים למיון אחוד בחיל הים

מדריכת סימולטור (לבנות בלבד)

מדריכת סימולטור בחיל הים אחראית על הכשרה ואימון של הלוחמים בזרוע הים באמצעות סימולטור שמדמה את מערכת הלחימה על הספינה או הצוללת.

תנאי קבלה:

  • פרופיל45 ומעלה
  • דפ"ר50 ומעלה
  • ציוני יום המא"ה: הפעלה טכנית 3 ומעלה, הדרכה 3 ומעלה, יחסי אנוש 2 ומעלה, ניהול וארגון 4 ומעלה, עיבוד מידע 4 ומעלה, קשב מתמשך 3. 

 

אחראי או אחראית תקשורת ימית מסווגת

אחראי/ת תקשורת ימי מסווגת עוסק/ת בתקשורת מבצעית מסווגת ובתכנים מודיעניים הנוגעים לכלל כלי השיט באימונים ובמבצעים, בשגרה ובחירום. 

תנאי קבלה:

  • פרופיל: 45 ומעלה
  • דפ"ר: 50 ומעלה. 
  • ציוני יום המא"ה: טכני הפעלה 2 ומעלה, ניהול וארגון 3 ומעלה, עיבוד מידע 3 ומעלה, קשב 3 ומעלה.

התפקיד אינו פתוח עבור בנים המיועדים ללחימה.

 

חוקר או חוקרת מודיעין ימי

חוקרי מודיעין ימי אחראים על עיבוד, סיווג, ניתוח והצלבה של ידיעות מודיעניות, אספקת מידע מודיעני לגורמים הרלוונטיים ויצירת תמונות מצב עדכניות בגבול הימי. 

תנאי הקבלה:

  • פרופיל: 45 ומעלה
  • דפ"ר: 60 ומעלה
  • ציוני יום המא"הניהול וארגון 3 ומעלה, עיבוד מידע 4 ומעלה והשקעה והתמדה 3 ומעלה.

התפקיד אינו פתוח עבור בנים המיועדים ללחימה.

 

❗ חשוב לדעת: בנות שיתקבלו לתפקיד מדריכת סימולטור או לתפקיד חוקרת מודיעין ימי יידרשו לחתום על טופס 16 - דין אישה כדין גבר, שמשמעותו התחייבות לשירות סדיר הזהה באורכו לזה של בנים, כמו גם שירות מילואים.   


שלב ראשון - מבחני חשיבה ואישיות ממוחשבים

לפני שלב המיונים הראשון תישלח אליכם הודעת SMS עם לינק לכניסה למחשבים הממוחשבים וכן התאריך שבו הם יתקיימו. המבחנים אורכים 3 שעות ומתבצעים באופן מקוון מהבית, בין השעות 9:00-12:00.

החלק הראשון של המבחנים יוקדש לביצוע מבחנים פסיכוטכניים במספר תחומים - מבחני צורות, שאלות מילוליות ולוגיות ושאלות כמותיות.

מיד לאחר מכן תמשיכו לחלק האישיותי, שהוא המרכיב העיקרי של שלב המיונים הראשון. בחלק האישיותי שני שאלונים:

  • שאלון אישיות - שאלון המורכב משאלות פתוחות הנוגעות להיבטים שונים בחיים שלכם. בין היתר, תתבקשו לתאר את החיים שלכם מגיל קטן, דרך מסגרות החינוך ועד אירועים שהשפיעו עליכם. 
  • שאלון 300 - שאלון 300 הוא שאלון אישיות המורכב מלמעלה מ-200 היגדים. אתם תתבקשו לדרג את מידת ההסכמה שלכם עם כל אחד מההיגדים. המטרה היא להרכיב תמונה המשקפת את האישיות שלכם, והמצביעה על מידת ההתאמה שלכם לתפקידים השונים. 

בסיום חלק זה תתבקשו לענות על שאלון העדפות, שבו תדרגו את שלושת התפקידים המוצעים במיון האחוד לפי סדר ההעדפות שלכם. 

אם תימצאו מתאימים, תעברו לשלב השני. 

שימו - אם אינכם יכולים להיבחן בתאריך שנקבע לכם, ויש לכם סיבה מוצדקת, תוכלו לבקש דחייה. צרו קשר עם מוקד חיל הים בטלפון 8727* / 03-7377777 או במייל: bitan-navy@digital.idf.il 

 


שלב שני - דינמיקה קבוצתית וריאיון אישי 

השלב השני נערך בבה"ד חיל הים שבחיפה. היום מתחיל בקליטה והרשמה, וממשיך בכנס קצר. במהלכו, תפגשו את נציגי שלושת התפקידים המוצעים באשכול. הנציגים יספרו על התפקידים עצמם, על תקופת ההכשרה ועל מה שמחכה לכם במיונים עבורם.

לאחר מכן, תחולקו לקבוצות ותמשיכו למבחני דינמיקה קבוצתית. בחלק זה תשתתפו במשימות קבוצתיות שייבחנו את מיומנויות עבודת צוות שלכם, יכולות ההנהגה ושיתוף פעולה שלכם, וכן יכולות העמידה מול קהל והסקת המסקנות. משימות הדינמיקה הקבוצתית מגוונות ומשתנות - אתם עשויים להתבקש להעביר הרצאה מתוך רשימת נושאים, לשתף פעולה כדי לפתור חידות מורכבות, להתמודד עם סיטואציות המדמות תקיפה על ישראל, לבנות אסטרטגיות, לנהל דיון שבסופו יש להגיע למסקנה מוסכמת ועוד. 

השלב הבא יכלול ריאיון אישי, במסגרתו יבקשו מכם שני נציגים מטעם חיל הים לספר על עצמכם ולענות על שאלות הנוגעות לחייכם, למשפחתכם, ללימודים ולסיבות שבגינן אתם רוצים להשתבץ בתפקיד. יכול להיות שתישאלו על תכונות האופי שלכם, על מידת המוטיבציה שלכם לשרת בתפקיד וכן שאלות המבוססות על הביצועים שלכם ביום המיון. בנוסף, תתבקשו לדרג שוב את שלושת התפקידים. 

בסיום הריאיון האישי תגלו אם עברתם את המיונים או לא, ולאיזה תפקיד נמצאתם מתאימים. 


שלב שלישי - מיונים נוספים בהתאם לתפקיד

החלק הבא במיונים ייקבע בהתאם לתפקיד שאליו אתם מיועדים: 

♦ חוקר מודיעין ימי - מי שעובר את השלב השני במיון האחוד מתקבל לתפקיד - שלב זה נותר רק לעבור תחקיר ביטחוני.

♦  אחראי תקשורת ימית מסווגת - מועמדים שעברו את השלב השני במיון האחוד, ימשיכו מיד לאחר הריאיון האישי למבחן ממוחשב, הכולל תרגילי פענוח קוד מורס. אם תעברו את המבחן הממוחשב, תתקבלו לתפקיד ותגיעו לשלב האחרון - סיווג ביטחוני.

♦ מדריכות סימולטור - מי שתעבור את המיונים לתפקיד מדריכת סימולטור תקבל זימון לשלב נוסף - שלב מיון מתקדם המיועד למדריכות סימולטור בלבד. המיונים מורכבים משלושה שלבים:

  • משימות קבוצתיות: משימות קבוצתיות הבוחנות עבודת צוות, יכולות הדרכה ועמידה מול קהל.
  • סימולציה על הסימולטור: במסגרת משימה זו  תתבקשו להעביר הדרכה המבוססת על חומר שלמדתן לפני כן. את ההדרכה תעבירו למדריכת סימולטור שתשחק חניך המתנהג באופן בעייתי.
  • ריאיון אישי: ריאיון נוסף שבו תישאלו על המוטיבציה שלכן לתפקיד ועל עצמכן. 

 

זהו שלב המיונים האחרון לתפקיד - אם תתקבלו, תשובצו כמדריכות סימולטור. את התוצאות תקבלו עד חודש לאחר שלב המיון השלישי. אם תימצאו לא מתאימות לתפקיד, אתן עשויות להשתבץ לתפקיד חוקרות מודיעין ימי (מותנה במעבר תחקיר ביטחוני). 

שימו - אם, אחרי הכל, אינכם מעוניינים בתפקיד, תוכלו לחתום ויתור עד שבוע מיום המיון של השלב השני. כדי לעשות זאת, יש להתקשר למוקד חיל הים או אל מיטב. 

שלב אחרון - סיווג ביטחוני

לאחר הקבלה לתפקיד חוקרי מודיעין ימי או אחראי תקשורת ימית מסווגת תקבלו זימון לתחקיר ביטחוני בביתן חיל הים בבסיס תל השומר. שלב זה אינו רלוונטי לתפקיד מדריכות סימולטור. תהליך הסיווג הביטחוני מורכב משני שלבים עיקריים: מילוי שאלון ביטחוני בכתב, שהוא סוג של קורות חיים; ותחקיר בעל-פה, שכולל ריאיון מקיף המתבסס על השאלון שמילאתם.

לאחר השלמת שלב הסיווג הביטחוני, תשובצו באופן סופי לתפקיד.


עוד תפקידים שעשויים לעניין אותך
בקרית שליטה ימית | מדריכת חי"ר | פקמ"צית | תפקידי מודיעין
אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.