לינקדאין - כך עושים נטוורקינג 

לינקדאין היא רשת חברתית, אבל בשונה מרשתות חברתיות "רגילות", זוהי רשת חברתית עסקית-מקצועית. הפרופיל שלכם בלינקדאין נועד להדגיש את הניסיון המקצועי שלכם, והוא מאפשר לכם להציג את קורות החיים שלכם באופן נרחב, לצד הכישורים, ההשכלה וההישגים שלכם. באמצעות לינקדאין תוכלו לחפש עבודה, לגייס עובדים, לאתר ספקים, לקוחות או קשרים עסקיים חדשים, וכן לשתף בידע מקצועי ולהיחשף למידע מעשיר ששיתפו משתמשים אחרים. 

לינקדאין מייצרת רשת של קשרים מקצועיים - נטוורקינג - ולכן היא מתאימה לכל מי שמחפש לקחת את הקריירה שלו למקומות חדשים. חשוב לציין שיש תעשיות שלינקדאין רלוונטית יותר עבורן, כמו עולם ההיי-טק, העסקים והפרסום; לעומת זאת, אם אתם עוסקים בעולמות כמו חינוך או רפואה, לא בטוח שזה המקום לחפש בו עבודה.

בניית פרופיל לינקדאין - איך עושים את זה?

הפרופיל האישי שלכם ברשת לינקדאין הוא בעצם סוג של מסמך קורות חיים רחב יריעה. הפרופיל מורכב ממספר שדות מרכזיים, שנועדו לספק לצופים בו תמונה מקצועית ותעסוקתית מלאה. כדי לבנות פרופיל לינקדאין אפקטיבי, כדאי להשקיע את מרב המאמצים במילוי השדות הבאים:

  • תמונת פרופיל (Profile Picture): בחרו תמונה איכותית לפרופיל שלכם, כזו שרואים בה את הפנים שלכם באופן ברור. זכרו תמיד שהשאיפה היא לשדר מראה עסקי - זה לא אומר שחייבים לענוב עניבה או להשקיע בצילום מקצועי, אבל את התמונות בבגד ים על רקע חוף הים בתאילנד כדאי להשאיר לרשתות החברתיות האחרות. 
  • הגדרת תפקיד (Title): אחד השדות החשובים בלינקדאין הוא הגדרת התפקיד שלכם - הטייטל. חשוב שהטייטל יהיה כתוב באופן מדויק ככל הניתן, ללא שגיאות כתיב, ותוך שילוב מילות מפתח הרלוונטיות לענף ולמומחיות שלכם. המטרה היא להגביר את החשיפה של הפרופיל שלכם בתוצאות החיפוש - כלומר, שכשמעסיקים פוטנציאליים יחפשו מילות מפתח שמרכיבות את הטייטל שלכם, הם יוכלו למצוא אתכם בקלות. 
  • אודות (About): שדה זה מזמין אתכם לכתוב קטע קצר על הניסיון המקצועי שצברתם - רצוי שהקטע יכולול את כל הכישורים והמיומנות שאתם מעוניינים להדגיש כדי "לשווק" את עצמכם למעסיקים או ללקוחות פוטנציאליים. חשוב לשמור על הטקסט בשדה תמציתי וממוקד (לא יותר משלושה או ארבעה משפטים), ולהדגיש בו את מטרות הקריירה שלכם ואת מה שמבדיל ומייחד אתכם מאחרים בתחום. גם כאן, חשוב לשלב מילות חיפוש רלוונטיות לעיסוק שלכם. 
  • ניסיון והשכלה (Experience & Education): בשדה זה יש לכתוב את כל הניסיון שצברתם בשוק העבודה, כולל תיאור התקופה שבה עסקתם בכל תחום או משרה. חשוב לכתוב את המשרות והעיסוקים השונים שבהם לקחתם חלק בסדר כרונולוגי הפוך - כלומר, התחילו בתפקיד האחרון שמילאתם או בזה שאתם עדיין ממלאים, ומשם פרטו לאחור. פרטו באופן ממוקד ומדויק מה כלל כל תפקיד שמילאתם ומה היו תחומי האחריות שלכם, וציינו הישגים משמעותיים שצברתם, אם היו כאלה. בשדה "השכלה" הקפידו לרשום את כל התארים האקדמיים, ההסמכות והקורסים המקצועיים שהשלמתם, כולל השנים שבהן סיימתם ומוסדות הלימוד שבהם למדתם. הדגישו הישגים אקדמיים בולטים.
  • המלצות (Recommendations): אחד האלמנטים החשובים בפרופיל הלינקדאין שלכם הוא שדה ההמלצות - ההמלצות מעשירות את הפרופיל שלכם והופכות אותו לאמין ומקצועי. צרו קשר עם קולגות בהווה ובעבר, מנהלים או לקוחות נאמנים ובקשו מהם לכתוב מספר מילים על עבודתכם המשותפת ועל הכישורים המקצועיים שהפגנתם במהלכה. נסו להפיק המלצות אישיות ומפורטות ככל הניתן - הפירוט מעיד על אמינות ההמלצה והופך אותה לאפקטיבית הרבה יותר מהמלצה כללית וגנרית. 
  • כישורים (Skills) - בשדה זה ציינו את המיומנויות והכישורים שמרכיבים את ארגז הכלים המקצועי שלכם. תוכלו לציין כאן כישורים טכניים וכישורים רכים הרלוונטיים לענף העיסוק שלכם, וכן גם תכונות אופי חיוביות שמשמשות אתכם בעבודתכם.

זכרו לעדכן את פרופיל הלינקדאין שלכם בכל התפתחות חדשה, כמו משרה חדשה, קורס אקדמי או מקצועי חדש שהשלמתם או תוכנה חדשה שלמדתם להשתמש בה - כך תראו למגייסים שמסתובבים ברשת שהפרופיל שלכם מעודכן ומטופל.

?May I have your attention please 

את פרופיל הלינקדאין מומלץ ומקובל לכתוב באנגלית.


ללכת במעגלים - רשת הקשרים בלינקדאין 

ממש כמו בחיים, גם הקשרים בלינקדאין נוצרים ומתקיימים בתוך מעגלים חברתיים - אתם יכולים לפנות לחברים או לחברים של חברים, אבל לאנשים זרים יהיה לכם קצת יותר קשה להגיע. במילים אחרות, בניגוד לרשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, לא תוכלו לפנות לכל מי שתרצו - תוכלו לפנות רק למשתמשים שנמצאים במעגלים החברתיים שלכם.

רשת הקשרים בלינקדאין נחלקת לכמה מעגלים:

  1. מעגל ראשון (1st-degree connections) - אלו משתמשים שאישרתם את בקשת החברות שלהם או שאישרו את בקשתכם, וכעת נמצאים במעגל החברים הראשון שלכם. מכיוון שמשתמשים אלו נמצאים ברשת הקשרים שלכם, יש לכם אפשרות לקיים אינטראקציה ישירה איתם. אם הפרופיל שלכם חדש, תוכלו להוסיף למעגל הראשון אנשי קשר שלכם מהטלפון או מהמייל. בנוסף, לינקדאין עשויה להציע לכם להוסיף למעגל פרופילים של משתמשים שאתם עשויים להכיר - למשל, אנשים שעובדים איתכם באותו ארגון.
  2. מעגל שני (2nd-degree connections) - אלו חברים "מדרגה שנייה" - כלומר, החברים של החברים שלכם. אתם יכולים לחפש אותם, לראות אילו קשרים משותפים אתם חולקים ולהציע להם חברות. לא תוכלו לשלוח להם הודעה ישירה או לראות את הפרופיל המלא שלהם עד שתאושר החברות ביניכם.
  3. מעגל שלישי (3rd-degree connections) - כן, ניחשתם נכון - אלו החברים של החברים של החברים שלכם. לא תוכלו לשלוח להם הודעה או לראות את המידע שהם חשפו בפרופיל, אך תוכלו לשלוח להם בקשת חברות. 
  4. מחוץ לרשת (Out of Network) - בקטגוריה זו תמצאו משתמשים שנמצאים מחוץ למעגל השלישי שלכם. לרוב, לא תוכלו לראות אפילו את תמונת הפרופיל שלהם, והמידע החשוף לפניכם יהיה מועט מאוד. הדרך היחידה להגיע אליהם היא להרחיב את הרשת שלכם עד שהם יהפכו לחברים ממעגל שלישי - ואז תוכלו לשלוח להם בקשת חברות.

ככל שיהיו לכם יותר קשרים ורשת הנטוורקינג שלכם תתרחב, כך תוכלו להגיע ליותר אנשים רלוונטיים. בתור התחלה שווה להוסיף את אנשי הקשר שלכם, ולאחר מכן להוסיף קשרים שפתוחים בפניכם ויכולים להיות רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. אפשר להוסיף גם מנהלי HR ומגייסים שנמצאים במעגלים הקרובים לכם.

 כדאי לדעת: אם אתם מעוניינים לשלוח הודעה אישית למשתמש שלא נמצא ברשת הקשרים שלכם אבל נמצא בזאת של אחד החברים שלכם, תוכלו לבקש מהחבר המשותף לקשר ולפתוח שיחה משותפת ביניכם! 

איך לחפש את המשרה הבאה בלינקדאין

אז עכשיו אחרי שיש לכם פרופיל מעולה ורשימת חברים גדולה, זה הזמן להבין איך בפועל מוצאים עבודה. כדי למצוא את המשרה הבאה שלכם בלינקדאין יש שני נתיבים אפשריים - חיפוש אקטיבי או חיפוש פסיבי. 

חיפוש משרות אקטיבי

אם בוער לכם למצוא עבודה ואתם רוצים להיות אקטיביים בתהליך החיפוש שלכם, לינקדאין מציעה שתי דרכים עיקריות לעשות את זה: 

  • שליחת קורות חיים ב"LinkedIn Jobs"בלינקדאין יש פלטפורמת חיפוש עבודה בשם LinkedIn Jobs, שנמצאת בתפריט העליון של המערכת. במערכת זו תוכלו לחפש עבודה לפי הטייטל שלכם, ואף לחפש עבודות בתוך ארגונים ספציפיים שמעניינים אתכם. תוכלו לראות אילו משרות פתוחות קיימות ברגע זה ולהגיש את קורות החיים שלכם בלחיצת כפתור. בנוסף, לינקדאין תאסוף עבורכם משרות שעשויות להיות רלוונטיות עבורכם בהתאם למילות החיפוש ולתיאור המקצועי שפרסמתם בפרופיל שלכם.
  • פנייה למנהלי משאבי אנוש ומגייסים - דרך נוספת ומקובלת לחיפוש עבודה בלינקדאין היא פנייה ישירה בהודעה אישית למנהלי משאבי אנוש, מגייסים שונים או חברות השמה בתחום העיסוק שלכם. חשוב שהפנייה שלכם תכלול התייחסות קצרה לניסיון המקצועי שלכם ותיאור מדויק של הטייטל שלכם. 

חיפוש משרות פסיבי

היופי בלינקדאין הוא שהמשרות יכולות למצוא את הדרך אליכם גם בלי שתעשו יותר מדי. אם הפרופיל שלכם מעודכן ומפורט, ייתכן שמדי פעם יפנו אליכם מגייסים בארגונים שונים עם הצעות עבודה. כמות ההצעות שתגיע אליכם תלויה כמובן בענף שבו אתם עוסקים וכן בניסיון שלכם; בדרך כלל, מפתחים, מהנדסים ואנשי דיגיטל נוטים לקבל הרבה הצעות ביחס לכלכלנים, אנשי מכירות או מנהלי משרדים, שנחשבים פחות "פופולריים" ברשת החברתית הזאת. 

כדי לנסות לעודד פניות מצד מעסיקים ומגייסים, חשוב שתקפידו על הדברים הבאים: 

  • עדכון הפרופיל - מומלץ לעדכן את פרופיל הלינקדאין שלכם באופן קבוע - כתבו על הניסיון המקצועי שלכם, על כישורים והישגים בולטים שצברתם וכן על פרויקטים גדולים שהשתתפתם בהם. תוכלו גם להציג תובנות מקצועיות שהגעתם אליהן במסגרת העבודה באמצעות פרסום פוסטים. מעסיקים ומגייסים יוכלו להיחשף לפוסטים שלכם, ולפנות אליכם בעקבותיהם.
  • הוספת קשרים רלוונטיים - מומלץ להוסיף אנשים עם טייטל של מנהלי משאבי אנוש, מגייסים ו"ציידי ראשים" (headhunters) לרשת הקשרים שלכם. כך, ברגע שתעדכנו את הפרופיל שלכם, הוא יקפוץ לאנשים הנכונים. 
  • סימון "פתוח לעבודה" בפרופיל - חשוב לדעת שניתן לציין בפרופיל שאתם מחפשים עבודה באופן פעיל, והסימון הזה יופיע למגייסים פוטנציאליים. תוכלו לבחור אם הסטטוס הזה יהיה חשוף לכולם, או לחלופין, לחשוף את הפרט הזה בפני מגייסים בלבד (במקרה שאתם רוצים לחפש עבודה בדיסקרטיות). את הסימון הזה ניתן להוסיף דרך העמוד הראשי של הפרופיל, תחת הכפתור: "open to".

חוקי המשחק של לינקדאין שונים כשמדובר במגייסים ובחברות השמה. משתמשים אלו עושים שימוש במינוי מקצועי בתשלום, שמאפשר להם גישה בלתי מוגבלת לכל חברי הרשת. כלומר, הם יכולים לראות את הפרופיל שלכם גם מבלי להיות חלק מרשת הקשרים שלכם, ולחפש מועמדים פוטנציאליים לפי מילות חיפוש וטייטלים. זו הסיבה שחשוב לשמור על פרופיל מעודכן ולשלב מילות מפתח רלוונטיות שיוכלו להביא לפתח הפרופיל שלכם את האנשים הנכונים!
אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.