רכבת ישראל היא חברה ממשלתית שמפעילה את התחבורה המסילתית בישראל - מנהריה בצפון ועד דימונה בדרום - לצורכי הסעת נוסעים והובלת מטענים. ברכבת מועסקים כ-5,000 עובדים במגוון רחב של תפקידים: פקחים, נהגי קטר, עורכי דין, כלכלנים, מומחי סייבר, מנהלי פרויקטים, מהנדסים ועוד.
ברכבת ישראל כל הזמן מחפשים דרכים לשפר את תשתיות הרכבת, לייעל את פעילותה ולהרחיב את שירותיה; בשנים האחרונות למשל משקיעים ברכבת ישראל משאבים רבים בחשמול מסילות הרכבת, בהוספת מסילות וקווים ובשדרוג מערכות הרכבת. נכון, לפעמים זה לוקח קצת זמן - אבל זאת בדיוק הסיבה שברכבת ישראל מחפשים אנשי מקצוע שיעזרו לקדם את כל הפרויקטים החשובים האלה.
המשרדים של רכבת ישראל נמצאים בלוד ובחיפה, ויש לה מוסכים תפעוליים ומסופי מטענים במיקומים שונים ברחבי הארץ.
לעבודה ברכבת ישראל יש כמה יתרונות עיקריים:
תהליך הקבלה לעבודה ברכבת ישראל מורכב מסדרה של מבחני מיון ונערך במכוני מיון שונים בארץ - אדם מילא, קינן שפי ופילת. הרכב המבחנים ומכון המיון משתנים מתפקיד לתפקיד.
אלו כמה ממבחני המיון שאתם עשויים לפגוש:
* עבור חלק מהתפקידים ייתכן שתידרשו לעבור גם בדיקות רפואיות.
ברכבת ישראל דרושים לא מעט בעלי תפקידים. הנה כמה מהאפשרויות שפתוחות בפניכם:
ברכבת ישראל מחפשים נהגי קטר שיובילו את רכבות הנוסעים והמשא שלהם. המועמדים שיתקבלו יצטרכו לעבור קורס הכשרה; קורס הנהגים לרכבות המשא נמשך כארבעה חודשים, וקורס הנהגים של רכבות הנוסעים נמשך כתשעה חודשים.
המיונים לתפקיד נערכים במכון קינן שפי או באדם מילא, וכוללים מבחנים פסיכוטכניים, דינמיקה קבוצתית וריאיון אישי.
האתתים נקראים כך משום שהם אחראים על תפעול מערכות האיתות ברכבת, אבל למעשה התפקיד שלהם מורכב הרבה יותר; האתתים יושבים בחדר הבקרה הארצי של הרכבת, ומשם הם מפקחים העמידה בלוחות הזמנים. אם צצות תקלות כלשהן (איחורים, רכבות לא מתוכננות וכו') הם מטפלים בהן מול הגורמים בשטח, ומוודאים שהטיפול בתקלה לא פוגע בתנועת הרכבת האחרות.
המיונים לתפקיד נערכים במכון קינן שפי, וכוללים מבחנים פסיכוטכניים, מבחני אישיות ואמינות ודינמיקה קבוצתית.
הטכנאים אחראים על ביצוע עבודות תחזוקה מונעת ברכבת, על טיפול בבעיות טכניות שונות במערכות הרכבת ועל ניהול מעקב ובקרה מסודרים אחר התקלות. מטרת העל של הטכנאים היא לשמור על כך שהרכבת תשרת את הנוסעים באופן רציף ומהימן.
המיונים לתפקיד נערכים במכון אדם מילא, וכוללים ריאיון פרונטלי מול גורם מהרכבת, מבחנים פסיכוטכניים, מבחני אישיות ואמינות וריאיון עם פסיכולוג/ית.
הפקחים הם למעשה המנהלים של נסיעת הרכבת - הם מוודאים שהרכבת יוצאת בזמן ובודקים את המערכות השונות בקרונות באופן שוטף. ולא פחות חשוב - הפקחים צריכים להיות זמינים לתת מידע ושירות לנוסעי הרכבת.
המיונים לתפקיד נערכים במכון קינן שפי, וכוללים דינמיקה קבוצתית, מבחנים פסיכוטכניים, ריאיון מקצועי וריאיון עם פסיכולוג/ית.
תפקידם של המסילאים הוא לבצע עבודות תחזוקה במסילות הרכבת, בהתאם לדרישות שמגיעות מההנהלה ובכפוף לנוהלי הבטיחות של רכבת ישראל.
המיונים לתפקיד נערכים במכון קינן שפי, וכוללים ריאיון טלפוני עם גורם מהרכבת, ריאיון פרונטלי, מבחנים פסיכוטכניים ומבחני אישיות ואמינות.
האנשים שמובילים את הפרויקטים הכי גדולים ברכבת, תוך עמידה בזמנים, באילוצי התקציב ובכל הסטנדרטים הרלוונטיים. מנהלי הפרויקטים מכינים את תוכניות העבודה ומנהלים את ההתקשרות עם הספקים החיצוניים שמעורבים בפרויקט.
המיונים לתפקיד נערכים לסירוגין באדם מילא, בקינן שפי או בפילת. הם כוללים מבחנים פסיכוטכניים, מבחני אישיות ואמינות ודינמיקה קבוצתית.
ברכבת ישראל מחפשי עורכי דין שיספקו לחברה ייעוץ משפטי בתחומי המשפט האזרחי, המנהלי והמסחרי. במסגרת תפקידם, עורכי הדין ייצגו את רכבת ישראל בהליכים משפטיים ומול משרדי הממשלה והרגולטורים, יערכו הסכמי התקשרות וחוזים, ילוו הליכי מכרזים ויעקבו אחר עדכוני חקיקה רלוונטיים.
המיונים לתפקיד נערכים במכון אדם מילא, וכוללים ריאיון מקצועי עם גורם מהרכבת, דינמיקה קבוצתית, מבחני אישיות ואמינות וראיון עם גורם נוסף, בכיר יותר, מהרכבת.