כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(13) קראו עוד

מבחן פסיפס להתאמה לקצונה בשב"ס - מה חשוב שתדעו עליו?

מבחן ההתאמה לקצונה בשירות בתי הסוהר הוא מבחן פסיכוטכני, וסביר להניח שיצא לכם להיתקל במבחן מהסוג הזה בעבר - לדוגמה, בצו הראשון ובמיונים שונים בצבא. מדובר לרוב במבחן ממוחשב שיצג לכם שאלות מתחומים שונים כמו התחום המילולי, הכמותי והצורני. גם המבחן של מכון פסיפס הוא מבחן פסיכוטכני ממוחשב, וגם הוא מציג שאלות בכל התחומים שציינו, אבל במקרה הזה מדובר במבחן אדפטיבי - כלומר, מבחן שלומד להתאים את עצמו לרמה של הנבחנים. בואו נראה איך זה עובד: עם תחילת המבחן יוצגו בפניכם שאלות ברמת קושי בינונית; אם תענו נכונה על השאלות ברמה זו, המבחן יתחיל להציג לפניכם שאלות קשות יותר; אם תענו על השאלות ברמת הקושי הבינונית באופן שגוי, המבחן יציג בפניכם שאלות קלות יותר. לכל שאלה יוקצבו לכם בערך 30 שניות למענה.

מה זה אומר מבחינתכם בשורה התחתונה? קודם כול, שחשוב לזכור שבמבחן הזה מה שמרכיב את הציון זה לא רק מספר השאלות שעליהן עניתם נכונה, אלא בעיקר רמת הקושי שהגעתם אליה, ומספר התשובות הנכונות שלכם בה. במילים אחרות - אתם צריכים שיהיה לכם קשה במבחן הזה, וכמה שיותר 😏

אז איך ערכת האונליין שלנו תעזור לכם? 

  • מכוונים מראש לדרגות הקושי הגבוהות - ערכת האונליין שלנו מצוידת בפרקי תרגול בכל אחד מנושאי המבחן, שהתרגול בהם מתבצע בהגבלת זמן בהתאם לזו של המבחן האמיתי. המטרה של התרגול בערכה היא לחשוף אתכם לכל סוגי השאלות שאתם עתידים לפגוש במבחן, מכל התחומים, שאלות בתחום המילולי כמו אנלוגיות ולוגיקה, שאלות בתחום הכמותי כמו סדרות ואחוזים ועוד. במקביל הערכה תציג לכם שאלות בכל דרגות הקושי הצפויות במבחן - מהדרגה הקלה ביותר לדרגה הקשה ביותר - כלומר, הערכה תרגיל אתכם לעבודה בכל דרגות הקושי של המבחן, כך שתוכלו מראש לכוון להגעה לדרגות הקושי הגבוהות.
  • מתנסים בסימולציה - אחרי שתרגישו שאתם כבר שולטים בנושאים השונים ובדרגות הקושי הצפויות במבחן תוכלו לגשת לסימולציה שבערכה, שמדמה את המבחן האמיתי מבחינת היקף הנושאים, האינטנסיביות ורמות הקושי השונות שהוא כולל. בתום הסימולציה תקבלו דוח תוצאות שיעזור לכם למפות את הביצועים שלכם - הדוח יציג את כל השאלות שעליהן עניתם נכונה ואת אלה שבהן שגיתם, בצירוף פתרונות מלאים, הסברים מפורטים לכל שאלה ואסטרטגיות פתרון שכדאי ליישם בהמשך. 
  • לומדים תוך כדי תנועה - ערכת ההכנה כוללת קובצי הדרכה ושיעורי וידיאו שינחו אתכם איך לגשת לתרגולים השונים וייתנו לכם את כל הטיפים וקיצורי הדרך החשובים. בנוסף, דוח התוצאות שמוצג בתום כל פרק תרגול ובתום הסימולציה יעזור לכם למפות את נקודות התורפה שלכם - את הנושאים שבהם אפשר לחדד את השליטה ואת דרגות הקושי שחשוב להתעכב עליהן. יחד עם ההסברים ודרכי הפתרון שתקבלו, תוכלו לשוב לתרגול בנושאים הרלוונטיים מצוידים בכלים שיעזרו לכם לשפר את הביצועים. 

רוצים להתכונן גם למבחני המיון הנוספים של שב"ס?

הכנה אונליין למבחן האמינות הממוחשב

במסגרת תהליך המיון שלכם תיבחנו גם במבחן אמינות - מבחן שמטרתו לאתר תכונות ודפוסי התנהגות שעשויים להיתפס כבעייתיים בעיני המעסיקים. ערכת האונליין שלנו תאפשר לכם להבין מה מצפה לכם במבחן הזה ואיך אתם יכולים לעבור אותו בהצלחה: בחלק התיאורטי של הערכה תמצאו הסברים מפורטים על מבנה המבחן, על התחומים הנבדקים בו ועל הדרך המומלצת להתמודדות עם השאלות; ובחלק המעשי תמצאו תרגול ממוקד לפי התכונות הנבדקות במבחן וכן שלוש סימולציות מלאות של המבחן.

מעוניינים? סמנו  ✓  בתיבת המכירה 

הכנה למבחן הדינמיקה הקבוצתית

במבחן הדינמיקה הקבוצתית יבחנו את היכולת שלכם לעבוד בתוך צוות, להיות קשובים לעמיתים שלכם, ליזום רעיונות ולהוביל את היישום שלהם, לנהל משא ומתן וכן הלאה. ההכנה שלנו לדינמיקה קבוצתית אורכת שלוש שעות ונערכת בקבוצה של עד שבעה משתתפים. במסגרת ההכנה תעברו סימולציה של הדינמיקה הקבוצתית - כלומר תקבלו את המשימות שמאפיינות את המיונים בפסיפס, ותתבקשו להשלים אותן כקבוצה. בסיום הסימולציה, המדריך או המדריכה שינחו אתכם יקדישו זמן למשוב אישי והכוונה לכל אחד ואחת מהמשתתפים. 

שימו לב - הדינמיקה הקבוצתית בפסיפס נערכת בזום. תוכלו לבחור אם לקיים את ההכנה בזום, או להגיע להכנה פרונטלית במכון.

מעוניינים? סמנו  ✓  בתיבת המכירה  וניצור איתכם קשר לתיאום מועד ההדרכה


על המיונים לקצונה בשב"ס

המיונים לשב"ס מתחלקים לשלושה שלבים:

  • שלב ראשון - מועמדים שמגיעים מתוך שב"ס יתחילו את תהליך המיון שלהם לקצונה במסירת המלצות מהמפקדים שלהם. מועמדים שמגיעים מחוץ לשב"ס* יתחילו את התהליך בריאיון טלפוני.
  • שלב שני - שלב זה כולל כמה סוגים של מבחני מיון: מבחנים פסיכוטכניים ומבחני אישיות ואמינות, ולאחר כמה ימים גם תרגיל דינמיקה קבוצתית וריאיון עם פסיכולוג או פסיכולוגית.
  • שלב שלישי - גיבוש יומי במתקן "אשמורת". במהלך היום תקבלו משימות אישיות וקבוצתיות שונות, וצוות בוחנים (שמורכב מפסיכולוגים ומקצין או קצינה בשב"ס) יעריך את הביצועים שלכם. בסוף יום הגיבוש יהיה לכם ריאיון עם צוות הבוחנים שבו תישאלו על הניסיון שלכם, על המוטיבציה שלכם לקצונה וכד'.

את התשובות תקבלו כחודש לאחר יום הגיבוש.

*לאילו תפקידי קצונה אפשר להגיע מבחוץ? אז ככה: רכזי הערכת מודיעין, קציני עתירות בכירים, ראשי תחום פרויקטים בענף הבינוי, מנהלי פרויקטים, רכזי איסוף מודיעין, רופאי שיניים ועוד.

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.