כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב מלא כוכב חצי מלא
(6) קראו עוד

כל הדלתות פתוחות: על חשיבות השפה האנגלית בעולמם של הילדים

אם להיות כנים, השפה האנגלית היא כבר מזמן לא רק שפה שלומדים בבית הספר כחלק מתוכנית הלימודים של משרד החינוך - היום, השפה האנגלית היא שפה שנייה לכל דבר עבור הילדים הישראלים, ועבור כל ילד וילדה בעולם. שליטה בשפה האנגלית היא תנאי לקבלת כמעט כל הזדמנות בחיים - כל מוסד אקדמי מתנה את הקבלה אליו בידיעת השפה האנגלית, כל תואר מתקדם מחייב שליטה גבוהה בה, כל משרה מאתגרת כוללת בתוכה תקשורת עם צוותים וארגונים מחו"ל, הכנת מצגות באנגלית, הדרכות ופרזנטציות, תכתובות באימייל ועוד. וכל זה עוד לפני שדיברנו על התקשורת הבין-אישית בעולם שכבר מזמן הפך לכפר קטן. בקיצור, אנגלית היא המפתח לחיים בוגרים מוצלחים, וקלים הרבה יותר. 

החשיפה לאנגלית מתרחשת כיום בגיל צעיר מאוד. הרשת מלאה בתכנים באנגלית, והילדים, שמבלים שעות מול המסכים, מתוודעים אליה כמעט בכל סביבה אינטרנטית שבה הם נמצאים. זוכרים איך למדנו אנגלית באמצעות שינון מילים של שירים? אז הילדים שלנו כבר פחות שם (: היום הם לומדים את השפה דרך רשתות חברתיות, סרטוני יוטיוב ומשחקי רשת. היתרונות שבחשיפה הזאת ברורים למדי, אבל יש לה גם כמה חסרונות. ובכך בדיוק נעסוק עכשיו.

אז למה בכל זאת צריך העשרה באנגלית?

    • כי היינו שמחים שהילדים ילמדו שפה תקינה ונכונה וייחשפו לתכנים איכותיים ומרחיבי דעת, ופחות ייקחו השראה מהתכנים ומהמבנים הדקדוקיים של יוטיוברים אמריקאים מתבגרים. נכון, לצד החשיפה לאנגלית ברשת, הילדים לומדים אנגלית בבית הספר, ושם מפנימים את עקרונות הדקדוק והתחביר. אלא שמטבע הדברים קצב הלימוד בבית הספר לא תמיד עומד בקצב החשיפה של הילדים לאנגלית בשעות הפנאי.  
    • כי זה לא סוד שתוכנית הלימודים בבית הספר היסודי לא לגמרי תואמת את הרמה של הילדים בגיל הזה. ילדים רבים שנחשפים תדיר לאנגלית בשעות הפנאי נוטים להשתעמם בשיעורי האנגלית בבית הספר - הם מאבדים ריכוז ומיקוד, מפתחים אדישות לחומר הנלמד ומפספסים עקרונות חשובים ביותר בהקניית השפה הנלמדת בכיתה. 
    • כי יש גם ילדים שמתקשים, שרוצים לשוחח עם החברים ברשתות וחוששים, שיוצאים לחופשות מבית הספר ושוכחים, שעוד מחכים לתחושת הביטחון העצמי הזה שתאפשר להם לפתוח את הפה ולומר כמה מילים ראשונות, וצריכים את הפוש הזה. 

שורה תחתונה: למי מיועדת ערכת ההעשרה?

    • לילדים סקרנים ומוכשרים בכיתות ה'-ו', שרוצים לשפר את השליטה באנגלית, להעשיר את אוצר המילים ולהעמיק את הידע בדקדוק ובתחביר. 
    • לילדים שרוצים לרענן את השפה במהלך חופשה מהלימודים.
    • לילדים שעושים שימוש בשפה המדוברת, וזקוקים גם לזווית של שפה תקינה ורשמית. 
    • לילדים שעומדים רגע לפני מבחן קבלה לבית הספר או לישיבה יוקרתית כמו מבחן קרני, תיל או מבחנים אחרים, שכוללים בחינת ידע מעמיקה של השפה האנגלית. 

עושים עניין: מה מחכה לילדים בערכה?

אם היינו שואלים הורים אילו תכונות הם היו רוצים שיהיו לילדים שלהם, סביר להניח שסקרנות וידענות היו תופסות את המקומות הראשונים. אם היינו שואלים הורים לילדים סקרנים ותאבי דעת אם פשוט לגדל אותם - סביר שהתשובה לא הייתה חד משמעית :)

כי זה העניין - ילדים סקרנים שאוהבים ללמוד ורוצים לדעת, פשוט עושים את זה. וכן, זה בהחלט אומר שהם משתעממים מהר מאוד מכל מה שלא עומד ברף שהם מציבים לעצמם. אנחנו בהחלט יודעים את זה (כהורים למספר ילדים סקרנים במיוחד...), ובדיוק מסיבה זו היה חשוב לנו להתאים את ערכת ההעשרה למה שילדים כמו שלכם צריכים.

באופן כללי, ילדים נוטים להטמיע חומר חדש שנלמד בקלות רבה יותר כשהוא מונגש להם בצורה מעניינת. עצרנו רגע לבדוק במה הילדים שלנו עסוקים בגילי 12-11, מה הם רוצים לדעת ומה חשוב להם לגלות. בטח לא יפתיע אתכם לדעת שמדובר בעיקר בנושאים כמו מדע וחלל, מוזיקה, בעלי חיים וטבע וארצות - אבל אולי כן תופתעו לגלות שכל התרגולים שלנו בערכה מחולקים לפי נושאים אלו בדיוק. כל ילד וילדה יוכלו להתמקד בנושא שמעניין אותם, ללמוד עובדות מגניבות, להכיר חיות מופלאות וצמחים נדירים, לחקור כוכבים וגלקסיות ולצלול לתוך צלילים חדשים - והכול באנגלית.

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.