Nice to MEET you: תכירו את התוכנית

תוכנית MEET (ובשמה המלא: Middle East Entrepreneurs of Tomorrow) היא תוכנית ייחודית המיועדת לצעירים ישראלים ופלסטינים, שפועלת בשותפות עם אוניברסיטת MIT האמריקאית. מטרת התוכנית היא להכשיר את הדור הבא של המנהיגות החברתית והפוליטית במזרח התיכון, באמצעות יצירת שפה משותפת בין הצעירים ושימוש במיומנויות ובכלים טכנולוגיים שונים מעולמות היזמות ומנהיגות. 

התוכנית מתחילה בסוף כיתה ט', ונמשכת עד סוף כיתה י"אבכל שנה מתקבלים לתוכנית כ-120 תלמידים תוך הקפדה על חלוקה שווה בין ישראלים ופלסטינים, בנות ובנים. כל התלמידים שמתקבלים לתוכנית מקבלים מלגה ולא צריכים לשלם כלל על ההשתתפות בתוכנית. 


משפות תכנות ועד ניהול משא ומתן: תוכנית הלימודים ב-MEET

תוכנית MEET מורכבת מהשתתפות בשלושה מחנות קיץ ובמפגשים שוטפים לאורך השנה. מחנות הקיץ מתקיימים בירושלים בסוף כיתה ט', י' וי"א ואורכים שלושה שבועות כל אחד. המפגשים השוטפים נערכים במהלך הלימודים בכיתות י' וי"א, בזום או באופן פרונטלי בחברות ההייטק השונות. כל המפגשים נערכים בקבוצות מעורבות (ישראלים ופלסטינים), וכוללים, בסך הכול, יותר מ-500 שעות אקדמיות (!).

בשנה הראשונה והשנייה התלמידים בונים את הבסיס התיאורטי והמעשי של הנושאים המרכזיים בתוכנית:

• יזמות - שיווק, ניהול משא ומתן, דיבור מול קהל, ניהול פרויקטים, עיצוב מוצר, חוויית משתמש ועוד.

• מדעי המחשב - Python, JavaScript, GIT, SQLAlchemy, Flask, APIs ועוד.

• מנהיגות - הבדלים בין תרבויות, אחריות אישית, אמפתיה, זהויות ודתות, סטריאוטיפים ועוד.

במחנה הקיץ השלישי (בסוף כיתה י"א) כל קבוצה עובדת על פרויקט טכנולוגי אחר, שמטרתו לענות על צורך שעולה מתוך הקהילות שמהן התלמידים מגיעים. התלמידים משתמשים בכל מה שלמדו כדי להוציא לפועל את הפרויקט שלהם - משלב המחקר, דרך הפיתוח ועד לשיווק ולהטמעה של הטכנולוגיה בגופים הרלוונטיים.

בסיום התוכנית המשתתפים מצטרפים לקהילת הבוגרים של MEET. הקהילה מציעה תוכניות מנטורינג, סדנאות ובאופן כללי - תמיכה והכוונה בלימודים האקדמיים ובפיתוח הקריירה המקצועית של הבוגרים. 

להיות בחברה טובה 

רבים מבוגרי MEET לומדים במוסדות האקדמיים הנחשבים ביותר בארץ ובעולם: הטכניון, MIT, הרווארד, קינגס קולג' לונדון ועוד. שתיים מבוגרות התוכנית גם הופיעו ברשימת 30 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30 של מגזין פורבס. אולי אתם הבאים בתור?


1 מתוך 10 תלמידים מעולים: להתקבל לתוכנית MEET

ב-MEET מחפשים תלמידי כיתה ט' ממרכז או מצפון הארץ, ממזרח ירושלים ומהגדה המערבית. אין בתוכנית דרישה לידע קודם במדעי המחשב, אבל כן צריך אנגלית ברמה גבוהה (כל הלימודים מתקיימים באנגלית), וכמובן - הרבה מוטיבציה וסקרנות ללמוד תחומי ידע חדשים ולגשר על פערים מול משתתפים שמגיעים ממקומות אחרים.

תהליך הקבלה ב-MEET הוא לא פשוט, כדי להבטיח שרק המועמדים עם היכולות המתאימות ביותר יתקבלו - מדי שנה מתקבלים לתוכנית פחות מ-10% מהמועמדים. אלו השלבים שתצטרכו לעבור כדי להתקבל לתוכנית:

 שלב ראשון: מבחנים פסיכוטכניים בשפת האם של התלמידים

שלב שני: דינמיקה קבוצתית בשפת האם של התלמידים

 שלב שלישי: ריאיון אישי באנגלית


מבחן פסיכוטכני לדוגמא של תוכנית MEET 

המבחן שלפניכם הוא גרסה מקוצרת של המבחן הפסיכוטכני שנערך במיונים לתוכנית MEET, והוא מייצג את סוגי השאלות ואת רמות הקושי שצפויים להופיע בו.

המבחן לדוגמא כולל 10 שאלות בנושאים שונים. בכל שאלה עליכם יהיה לסמן את התשובה הנכונה ביותר.

אנחנו מציעים לנסות לפתור את המבחן ב-10 דקות, בהתאם להגבלת הזמן שתהיה גם במבחן. בהצלחה!

1. בחרו במספר המתאים להשלמת הסדרה:

1 | 3 | 6 | 2 | -1 | ?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

זוהי סדרה משולבת. בסדרה זו נערכות כל ארבע פעולות החשבון הבסיסיות (חיבור, חיסור, כפל וחילוק) עם המספר 3. 

סדר הפעולות הוא: כפל, חיבור, חילוק, חיסור וחוזר חלילה. מכיוון שהפעולה האחרונה שנעשתה הייתה חיסור, הפעולה הבאה תהיה כפל: (3-) = 3 * (1-)

המספר הבא בסדרה יהיה, אם כן, (3-).

2. בחרו במספר המתאים להשלמת הסדרה:

1 | 8 | 48 | 192 | 384 | ?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

בסדרה זו, במעבר מאיבר לאיבר מתבצעת פעולת כפל. 

כל איבר מוכפל במספר הקטן ב-2 מהמספר שבו הוכפל האיבר שקדם לו. 

במעבר מ-192 ל-384 כפלנו ב-2, ולכן כעת נכפיל את 384 ב-0. תוצאת הכפלתו של כל מספר ב-0 היא 0.

3. בחרו במספר המתאים להשלמת הסדרה:

4 | 100 | 8 | 50 | 16 | 25 | 32 | ?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

כמו שאפשר לראות, הסדרה הזאת מורכבת משתי סדרות השזורות זו בזו.

סדרה אחת מורכבת מהאיברים שנמצאים במקומות הזוגיים, והסדרה השנייה מורכבת מהאיברים שנמצאים במקומות האי-זוגיים.

היות שהאיבר החסר נמצא במקום זוגי, נבחן את הסדרה 25, 50, 100. 

על מנת להגיע מ-100 ל-50 עלינו לחלק ב-2. וכך גם כדי להגיע מ-50 ל-25, עלינו לחלק ב-2. אם נחלק 25 ב-2 נקבל 12.5, מכאן שזהו האיבר החסר.   

4. ענת, גלי ומיכל גרות יחד בדירה משותפת, וחולקות ארון בגדים משותף.

- כל השמלות של ענת הן באותו הצבע.
- רק לגלי יש בגדים בצבע כתום.
- רק למיכל אין שמלות.

גד, חבר של מיכל, בא לבקר בדירה ומצא בסלון שתי שמלות בצבעים שונים.
איזו מהטענות המופיעות בתשובות נכונה בהכרח?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

נתחיל מהמסקנה הפשוטה ביותר: אין סיכוי שאחת השמלות שייכת למיכל, שהרי נתון ש"רק למיכל אין שמלות".
נוסף על כך, אין סיכוי ששתי השמלות שייכות לענת, מכיוון שכל השמלות של ענת הן באותו הצבע ואילו גד מצא שתי שמלות בצבעים שונים.
לא ידוע לנו כלום לגבי מספר השמלות של גלי, רק לגבי צבען האפשרי.

לכן שתי האפשרויות היחידות הן:

• שתי השמלות שייכות לגלי.
• שמלה אחת שייכת לגלי ושמלה אחת שייכת לענת.

מכאן נובע שבהכרח שמלה אחת לפחות שייכת לגלי, כך שהתשובה הנכונה היא (4).

5. אור: "רק מכוניות שיוצרו אחרי שנת 2001 מאובזרות היטב."

עידן: "אתה טועה ומטעה! לשכן שלי יש ________ ."

איזו מהאפשרויות הבאות הכי מתאימה להשלמת דבריו של עידן?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

עידן מתחיל את התשובה שלו במילים "אתה טועה ומטעה!" כלומר, הטענה של עידן צריכה לסתור את הטענה שאור העלה.
נחפש בתשובות טענה שסותרת את טענתו של אור: "רק מכוניות שיוצרו אחרי שנת 2001 מאובזרות היטב".  
הדגש בטענה זו הוא על המילה "רק" - כלומר, לפי אור, לא ייתכן שרכב שיוצר לפני שנת 2001 יהיה מאובזר היטב.

כדי לסתור טענה זו עלינו לחפש תשובה שבה דוגמה למכונית שעומדת בשני התנאים הבאים:

• הרכב יוצר לפני שנת 2001
• הרכב מאובזר היטב

הטיעון בתשובה (4) עומד בשני התנאים, והוא אכן סותר את טענתו של אור: "אתה טועה ומטעה! לשכן שלי יש מכונית שיוצרה בשנת 2000, והיא מאובזרת היטב". 
לכן תשובה (4) היא התשובה הנכונה. 

הערה לדקדקנים: אומנם יכול להיות שהמכונית לא הייתה מאובזרת כאשר נקנתה, והאביזרים נוספו בה רק אחר כך, אבל זו עדיין התשובה הנכונה ביותר משום שהיא מחלישה מאוד את הטענה של אור.

6. במחקר שנערך השתתפו שתי קבוצות תלמידים. 

לקבוצה א' נתנו לאכול שוקולד לפני כל מבחן, ואילו קבוצה ב' נמנעה מלאכול שוקולד לפני מבחן. 

מהניסוי עלה כי אחוזי ההצלחה של הקבוצה שאכלה שוקולד היו גבוהים בהרבה מאחוזי ההצלחה של קבוצה שנמנעה ממנו.

מסיבה זו הגיעו החוקרים למסקנה ששוקולד משפר את אחוזי ההצלחה.

איזו מהטענות הבאות אינה מחלישה ואינה מחזקת את מסקנת החוקרים? 

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

נבחן את הטענות המופיעות בתשובות:

(1) "תלמידי קבוצה א' הם תלמידים חזקים יותר מתלמידי קבוצה ב'" - טענה זו מחלישה את המסקנה שהשוקולד משפר את אחוזי ההצלחה, כיון שאם מלכתחילה תלמידי קבוצה א' חזקים יותר, לא בטוח שדווקא השוקולד הוא זה שתרם להצלחתם.  

(2) "תלמידי קבוצה ב' אכלו בסתר שוקולד לפני הבחינה" – טענה זו מחלישה את מסקנת החוקרים, כיוון שאם תלמידי קבוצה ב' אכלו שוקולד בסתר, ובכל זאת לא שיפרו את אחוזי ההצלחה שלהם, המסקנה אינה נכונה.

(3) "תלמידי קבוצה ב' לא התכוננו למבחן ביום שקדם לו, ותלמידי קבוצה א' כן" - טענה זו מחלישה את מסקנת החוקרים, כיוון שאם תלמידי קבוצה ב' לא התכוננו למבחן ותלמידי קבוצה א' כן, אין זה מפתיע שהציונים של קבוצה א' היו גבוהים בהרבה, וודאי שאי אפשר להוכיח שזה קשור דווקא להשפעת השוקולד.  

(4) יומיים לפני המבחן, תלמידי שתי הקבוצות היו ביום כיף - טענה זו אינה מחזקת ואינה מחלישה את טענת החוקרים, כיוון שהיא אינה רלוונטית למבחן ולשוקולד. לכן זוהי התשובה הנכונה.

7. בעיירה קימקו שבצפון אמריקה, תושבי המקום נוהגים אך ורק במכוניות מסוג "נורטון", המיוצרות במקום. כמו כן, מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעיירה זו הוא אפסי. מתוך המידע הזה נסיק כי המכוניות המיוצרות במקום הן בטיחותיות מאוד ועמידות בתאונות בדרכים. 

 איזה מהמשפטים הבאים יחזק את מסקנתנו?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

נתבונן בתשובות:

(1) רק לתושב אחד בעיירה יש רישיון נהיגה – טענה זו מחלישה את המסקנה שכן היא מציגה הסבר חלופי למיעוט ההרוגים בתאונות הדרכים: אם רק לאדם אחד יש רישיון נהיגה, אין זה מפתיע שמספר ההרוגים בתאונות הדרכים נמוך מאוד, ואין לכך שום קשר לרמת הבטיחות של המכוניות. 

(2) מספר תאונות הדרכים בעיירה זו גדול פי שניים מהממוצע הארצי - טענה זו מחזקת את המסקנה, שכן אם מספר תאונות הדרכים במקום גדול פי שניים מהממוצע הארצי, ובכל זאת מספר ההרוגים בהן הוא אפסי, מכוניות מסוג "נורטון" אכן בטיחותיות מאוד. אם כן, זוהי התשובה הנכונה.

לצורך ההסבר נבדוק גם את שאר התשובות:

(3) אין תאונות דרכים בעיירה זו - טענה זו מחלישה את המסקנה, שכן אין אם תאונות דרכים בעיירה, הרי זו הסיבה למספרם האפסי של ההרוגים, ולא רמת הבטיחות של המכוניות.

(4) הכבישים חסרי עיקולים בעיירה - טענה זו אינה מחלישה ואינה מחזקת את המסקנה, מכיוון שאיננו יודעים אם מיעוט העיקולים משפיע על מספר תאונות הדרכים או על מספר הנפגעים בהן.

8. אחיו של אבא של יצחק הוא אברהם. אחיו של אברהם הוא יעקב. אביו של יעקב הוא יששכר. לאבא של יצחק קוראים דוד. 

 איזה מהמשפטים הבאים נכון בהכרח

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

בשאלה זו מתוארים קשרי המשפחה של מספר אנשים. ננסה לשלב ביניהם: 

אחיו של אברהם הוא יעקב. כלומר, אברהם ויעקב אחים. 

אביו של יעקב הוא יששכר. כלומר, יששכר הוא אביהם של יעקב ואברהם.

מצאנו שאברהם הוא אח של יעקב ובנו של יששכר.

לאבא של יצחק קוראים דוד, ואחיו של אבא של יצחק הוא אברהם
. כלומר, ליצחק יש אבא ששמו דוד, והאח של דוד הוא אברהם.

נשלב את כל הנתונים יחד ונקבל את התרשים הבא:

עתה, עלינו לקבוע איזה מהמשפטים נכון בהכרח. נבדוק את התשובות המוצעות:

(1): אברהם הוא דודו של דודלא נכון - אברהם הוא אחיו של דוד. התשובה נפסלת. 

(2): יצחק הוא נכדו של יששכר - נכון - לפי התרשים אפשר לראות שיששכר הוא אביו של יעקב, יעקב הוא אחיהם של אברהם ודוד (ולכן יששכר הוא גם אביהם), יצחק הוא בנו של דוד, ולכן יצחק הוא נכדו של יששכר. זוהי התשובה הנכונה. 

לצורך השלמת ההסבר נבדוק גם את שאר התשובות:

(3): יששכר הוא דודו של יצחק - לא נכון - יששכר הוא סבו של יצחק. התשובה נפסלת.

(4): יעקב הוא דודו של דוד - לא נכון - יעקב הוא אחיו של דוד. התשובה נפסלת.

9. גל, עופר, עמית ורביד הוזמנו למסיבת יום ההולדת של בן. לפניכם השיחה שנערכה ביניהם:

גל: "אני מגיע רק אם עופר מגיע".
עופר: "אני מגיע רק אם רביד לא מגיע".
רביד: "רק אם עמית לא מגיע, גם אני לא מגיע".

בהנחה שכולם דוברי אמת ועמדו במילותיהם, איזה מהמצבים הבאים התרחש בהכרח?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר:

במבט ראשון על השיחה של גל, עופר ורביד אפשר לראות שכל אחד מהבנים מעמיד תנאי מקדים להגעתו: גל מגיע רק אם... עופר מגיע רק אם... רביד לא מגיע רק אם...
מסיבה זו, מומלץ להתחיל מהאדם היחיד שאינו תלוי באחרים: עמית.

ממה שידוע לנו, לעמית יש שתי אפשרויות: או שהוא מגיע או שהוא לא מגיע. אין עוד אפשרויות.

מכאן נוכל ליצור שני תרחישים: תרחיש אחד שבו עמית מגיע למסיבה, ותרחיש שני שבו עמית לא מגיע למסיבה.

לפני שנעשה זאת, נבהיר קודם את דבריו של רביד: "רק אם עמית לא מגיע, גם אני לא מגיע".

רביד אומר שאך ורק במקרה שעמית לא יגיע למסיבה, גם הוא עצמו לא יגיע. מכאן שבכל מקרה אחר, הוא יגיע; כלומר, אם עמית יגיע, גם הוא יגיע. ואם עמית לא יגיע, גם רביד לא יגיע.

תרחיש ראשון: עמית מגיע למסיבה
אם עמית מגיע למסיבה – גם רביד מגיע למסיבה.
אם רביד מגיע למסיבה – עופר לא מגיע למסיבה.
אם עופר לא מגיע למסיבה – גם גל לא מגיע למסיבה.

אם עמית מגיע למסיבה – אז רק עמית ורביד מגיעים למסיבה.

תרחיש שני: עמית לא מגיע למסיבה
אם עמית לא מגיע למסיבה – גם רביד לא מגיע למסיבה.
אם רביד לא מגיע למסיבה – עופר מגיע למסיבה.
אם עופר מגיע למסיבה – גם גל מגיע למסיבה.

אם עמית לא מגיע למסיבה – אז רק גל ועופר מגיעים למסיבה.

מצאנו שבשני התרחישים האפשריים יגיעו למסיבה שני אנשים בלבד, ולכן התשובה הנכונה היא (3).

10. עליכם לעקוב אחר הפקודות שבקוד ולהבין מה יהיו הפעולות או הפלט של התוכנית בהתאם לשאלה. 

בלחיצה כאן תמצאו את פירוט הפקודות שהרובוט החכם יודע לבצע. למדו אותן היטב לפני שאתם ניגשים לשאלה.

 1  set 0 

2 setb 5

3 popb 

4 loop 3: show b

5 mult 4

addb 2

move 2 

8 l3

9 clear


איזה מספר יוצג על גבי הצג בסיום ריצת התוכנית?

תשובה נכונה
תשובה לא נכונה

בואו נסביר

הסל שאליו תתייחס הלולאה הוא סל b, ולכן נעקוב אחר השינויים הקשורים אליו.

נתחיל לעקוב אחר ההוראות שניתנו לנו בשאלה. ההוראה הראשונה מתייחסת להוספת כדורים לסל b. בהתחלה יש בו 5 כדורים, 1 מהם עובר אל סל a, והלולאה מוצגת כאשר בסל a כדור 1 ובסל b ארבעה כדורים. 

בהמשך הלולאה מציגה מצב שבו לסל b נוספים 4 כדורים, ובסך הכל 8, ובסל a ישנם 2 כדורים. 

אם כך, בהתחלה הלולאה תציג 4 (5-1=4), אחרי מעבר נוסף של הלולאה היא תציג 8 (4+4=8), ולבסוף 12 (8+4=12), שהרי הלולאה רצה 3 פעמים בלבד והתוספת 4 שבמעבר האחרון לא מוצגת.

 

ועכשיו - בואו נדבר על איך אתם עוברים את המיונים בהצלחה

אפשר לעזור לך? סימן שאלה
אפשר לעזור לך?
או מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם:
-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.
מעוניינים בפרטים נוספים?
צרו קשר

Vהשאירו פרטים או התקשרו: 03-5377361

-
תודה שפנית אלינו!
הייתה בעיה בשליחת הטופס. אנא נסו שנית.